Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.04.2012 08:00 - Пресвета тринософия (Сен Жермен)
Автор: bven Категория: Други   
Прочетен: 5339 Коментари: 10 Гласове:
21


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg


Посвещаването в Тайнствата било определяно от древните философи като върховното приключение в живота и най-голямото благо, което може да бъде оказано на човешката душа по време на земния й престой.

Във “Федър” Платон пише следното за върховната важност на приемането в свещените ритуали: “Също така, в резултат на тази божествена инициация ние ставаме очевидци на цялостни, директни, непоклатими и благословени видения в чиста светлина; и самите ние сме чисти и неопетнени и освободени от обграждащата ни одежда, която нарекли сме тяло и към която сега сме приковани, както стридата към черупката си.”

Свети Павел също говори за “вътрешното изживяване”, чрез което УЗНАВАМЕ. Той казва:

“Ние говорим за мъдростта сред съвършените, не за мъдростта на този свят, нито за владетелите на този свят, а за божествената мъдрост в тайнството, тайната, която никой от владетелите на този свят не познава.”

Посвещаването е разширяване на съзнанието към вникване във вселенските реалности. Мистичните обреди на езичниците и ранните християни не са били друго, освен външните символи на вътрешни процеси.

Посредством неясни ритуали и зрелища , скъпоценната аркана (тайна, тайнство – бел.прев.) на съвършенството била предавана през вековете. Миряните се задоволявали с тържествеността на външните форми и ритуали, докато адептите, онези, които били получили ключовете, прилагали мъдростта, заключена в алегориите, за да усъвършенстват своите вътрешни духовни способности.

В своя предговор към коментарите си на Евангелието от Йоан Ориген, най-мистичният от антиникейските отци, признава двойната природа на всички теологически откровения: “На буквално възприемащите (или екзотериците) ние преподаваме Евангелието по историческия начин, като проповядваме Исус Христос и Неговото разпятие; но на напредналите, запалени от любовта към Божествената мъдрост (езотериците), предаваме Логоса (Словото).”

Съвършенството не е даденост – то се постига. Човек не става мъдър просто като става свидетел на свещени драматични събития... а по-скоро като ги разбере. Символизмът е езикът на божествените истини, писменост, чрез която могат да се загатнат неща, непозволени да се разкрият директно.

“Мистичните символи са добре познати на нас, които принадлежим към Братството.” (Плутарх)
Чрез посвещаването се установява закона на съграждането. Божественият човек и божественото в човека постигат завършеност единствено чрез съграждане. Адептите от старите школи са били “мъдри майстори строители” с очи да виждат, смелост да вършат и мъдрост да запазят мълчание.

“Във всички Тайнства се съблюдава потайност и мълчание”, пише Тертулиан, бащата на латинската теология.

По време на ритуалите в посвещаването неофитът получавал ЗАКОНА. Разкривани били великите истини, посредством които вселената се движи към своето неизбежно идентифициране с Бог.

От Посветения зависело да прилага този Закон и така да постигне съзнателно безсмъртие. След теорията практиката може да поеме различни пътища.

Човек може или да изпълнява Закона и по този начин, посредством просветлени действия, накрая да постигне съвършенството, или да приеме словото на Закона и като пренебрегне неговия дух, да си остане такъв, какъвто е... несъвършен и непросветлен.

Онзи, който получава ЛОГОСА и заживява в неговия дух, постепенно увеличава своята мъдрост. За такъв човек назарските чародеи казвали, че “има оброк”. Той бил отдаден на избавянето на своята вътрешна същност от властта на външните сетива и стремежи.

“Докато душата не бъде освободена, тя работи в тялото и е скрита от изпарения и пръст”, казва Аретей. Под изпарения се имат предвид желанията и прекомерните емоции, които, като мъглата, са лишени от субстанция, а под пръст – грубостта на телесната форма.

Натрупването на мъдрост все повече засилва просветлението, тъй като просветлението значи осветяване на дълбините на разума от светлината на Логоса – духовното слънце.

Това развитие на способността да се узнава посредством философска дисциплина е придружено от осъзнавания и вниквания. Те са истинското израстване на душата, която се разширява, обхващайки все повече неща. Така в свещените писания това разширяване сферата на действие на душата се нарича посвещаване, инициация.

Посредством посвещаването обитаващата вътре божественост се приближава към това, което я е причинило, вечното Добро. Залите за посвещаване са “многобройните жилища”, през които обитаващата вътре божественост трябва да премине като по лъкатушните завои на критския лабиринт.

По пътя има много врати и всяка от тях я води към по-голямо и по-светло пространство на действие.

С всяко разширяване на способността ни да вникваме в значенията на божествения план, ние, казват, се прераждаме. Прераждането е преминаване от старо състояние към ново, от минало ограничение към ново разширение.

Докато израстваме в своето познание, нашата вселена като че се увеличава заедно с нас, добивайки размерите на нашия нов светоглед.

Мъдростта освобождава.

Академиите на древните Тайнства призовавали най-мъдрите и най-добрите сред хората да изоставят тленната сянка на материалния живот и да се отдадат
на онези усилия, които са наистина вечни.

Усъвършенстването на Аз-а е Великото дело на съграждането, началото и краят на мъдростта – усъвършенстваният Аз е съвършеният дар и завършек на Великото дело.

Онзи, който е съвършен, е за другите от най-голяма полза, на себе си прави най-голямото добро, а на Бог дава най-желания дар.

С рухването на стария езически свят и покваряването на ранната християнска църква ,Тайнствата престанали да съществуват като велики институции. Ученията им били изгубени, свещениците – пръснати, храмовете – разрушени.

Нови теории, в по-голямата си част повърхностни и незадоволителни, заменили мъдростта; останало без своята духовна част, обучението сложило началото на днешния хаос.
Мъдрите обаче останали верни на древните ритуали. Онези, които били получили арканата, не можели да забравят. Те се събирали тайно, преподавали тайно и тайно почитали. Храмовият огън горял в сърцата на посветените.

Външните форми се разпаднали, но вътрешният дух, заздравяван от участието си във вечна истина, бил безсмъртен. От мрака на покварена цивилизация, през пустинята на безплодни векове и накрая през Червеното море на Инквизицията мистиците на древната мъдрост победоносно пренесли Кивота на своя завет.

Така наречените Средни векове били епоха на удивителен символизъм. Херметиците измислили сложни чудовища, заимствани от египетските богове;
кабалистите украсявали ръкописите си с чудати фигури, печати, пентаграми и гротескни сигнатури на демони; алхимиците изпълвали масивни томове със странни формули, свързани с мистичните свойства на краставите жаби и драконовата кръв.

В тъмното поле на средновековното суеверие израснала и разцъфтяла и Мистичната роза, задушена накрая от бурените на фанатизма. Странни векове, в които фалшивата вяра излагала на опасност мъдростта.

И все пак кой смее да отрече, че мистичните традиции са оцелели и облечени в думите и символите на египетските митове и химия, все още били на разположение на онези, които имали очи да видят изкривената истина?

На фона на догматичното невежество и безцелен педантизъм ясно изпъква светлата личност на граф Сен Жермен. Майстор на старата мъдрост, вещ в забравените истини и всички чудни изкуства на древността, ерудиран много повече от всеки свой съвременник, със собствените си забележителни постижения тайнственият граф олицетворявал метафизичните традиции на пет хилядолетия.
Стотици пъти е бил задаван въпросът: Откъде се сдобил Сен Жермен с удивителните си познания за природните закони? Как от век на век продължавал да живее, неподвластен на естественото разложение, еднакво неизбежно за краля, свещеника и бедняка?

Той бил говорителят и представителят на философското братство, съхранило се чрез приемственост, установена още от древногръцките и древноегипетски първожреци. Сен Жермен бил получил Логоса. Със своята мъдрост той смущавал знаещите. Този живот на един-единствен човек приравнявал със земята схоластичното самодоволство, градено две хиляди години.

La Trиs Sainte Trinosophie е извънредно значима с това, че излага духовните процеси, имащи като краен резултат адептството.

Това е дневник на съзряването на душата. Възможно е да се описва приемането на самия Сен Жермен в мистичното братство, на което накрая той става Великият майстор. Тъй като целта на ръкописа била да послужи като наставление на ученици, вече запознати с тайната терминология, целият разказ е предаден символично под формата на ритуали и алегории, почерпени от обредите на класическата епоха.

Макар първият прочит да предизвиква единствено объркване, дълбокият и внимателен анализ на текста постепенно ще го осветли. Всеки ще открие това, което сам знае, ще го разтълкува според това, което той самият е, и ще го приложи в съответствие с това, което самият той желае.

Символите могат да означават всичко, но под многообразието от тълкувания, на които те се поддават, се крие мъдрост проста и неизбежна, която само наистина мъдрите могат да разберат. Отпадат схващания, теории и убеждения. В основата на всеки символ стои факт.

Ръкописът изобилства от тези забулени факти и самият автор ни напомня, че нито една част от него не е без скрито значение.

image

                                                                откъс от книгата  image






Гласувай:
21
0



1. mariniki - Натрупването на мъдрост все повече засилва просветлението...
13.04.2012 09:04
впечатли ме...посланието за духовното слънце...
поздравявам те, bven ...
цитирай
2. kostas - Когато съзнанието прозре светлината само започва да си проправя път към нея..
13.04.2012 09:11

И тогава нищо не може да го спре. Поздрави и светли празници.Ник
цитирай
3. malchaniaotnadejda7 - Здравей, Bven!
13.04.2012 13:55
"Адептите от старите школи са били “мъдри майстори строители” с очи да виждат, смелост да вършат и мъдрост да запазят мълчание."

Интересен постинг, благодаря ти. Тъй като е ден за размисъл, си спомних думите на Христос за децата и мъдростта. Винаги в сърцето си съм знаела, че пратениците на Духа, истинските радетели и пазители на Светлината, на всемирната Хармония и Любов, не са забулени в изолация и скрити в затворени, недостъпни общества. Трябва да правим разлика между знание и мъдрост, между потайност и тайнство, между вричане и "инициация", между вяра и религия. Посветеността в тайнството не може да бъде предавана от адепти. До нея всеки трябва да достигне съвършено сам. Това е избор, който ни принадлежи и е изстрадан за нас от нашия Спасител. Бог няма нужда от посредници. Никъде не казва, че ги признава, напротив. Така мисля. Благодаря ти за споделеното.
цитирай
4. mileidi46 - Моят подарък за теб приятелко...
13.04.2012 15:37
http://sl.glitter-graphics.net/pub/3271/3271185uf7jp47j9p.gif
Светли празнични дни ви пожелавам от сърце...
цитирай
5. bven - На 1: В разпети петък да се замислим за смисъла на живота и думите, които казваме, Мариники!
13.04.2012 17:14
Явно, че на Великден имаме специална връзка с Вселенските енергии - нека всеки приеме в себе си това, което е най-важно за него.
Благодаря ти за впечатленията и нека помъдряваме всички заедно, приятелко сърдечна:))
цитирай
6. bven - На 2: Ник, от векове се върви към това Просветление...
13.04.2012 17:16
Сега съзнанието в световен мащаб се променя с космически темпове и започва завръщането ни към Дома:))
Весели празнични дни .
Намасте!
цитирай
7. bven - На 3: Здравей, Надежда:))
13.04.2012 17:24
Всеки от нас съзнателно е приел пътя на индивидуалната еволюция, затова приемам, че всяка крачка и всяка скорост са добри и направени съзнателно от Духа.
А че имаме нужда от Учител(адепт) или водач - в това не се съмнявам, защото в материята трудно се намира верния път и винаги може да се сгреши, макар че и грешката е един нужен урок! Не знам със сигурност, че Бог отрича посредниците или това е в резултат на превода, който не гарантира никому, че е точният. Все пак библейските думи и събития не са на 100% верно предадени, а тенденциозно преведени и преразказани! Но затова и всеки сам носи отговорност за делата си ТУК и СЕГА! Много ми беше приятен твоя разбор по темата.
Да бъдат светли Христовите празници за теб и семейството ти, Наде.
Любов и Светлина!
цитирай
8. bven - На 4: Мила ми Милейди и приятелко,
13.04.2012 17:27
Благодаря на блог.бг, че можем да си пишем и коментираме с теб и нека много срещи и познанства бъдат свързани в искрено приятелство, благословено с Божията Любов!
Светли Великденски празници на тези, които празнуваха у вас и на тези, които ще празнуват сега:)))
С много радост и прегръдки от всички ни: БВЕН:))
цитирай
9. mt46 - Поздрав!
14.04.2012 09:56
И светли празници!...
цитирай
10. bven - На 9: Благодаря, Марине!
14.04.2012 11:14
Весели и щастливи празници!:))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bven
Категория: Поезия
Прочетен: 10441735
Постинги: 2245
Коментари: 12170
Гласове: 32137
Архив
Календар
«  Декември, 2019  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031