Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.01.2020 09:24 - Януари ( отново)
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 3201 Коментари: 4 Гласове:
9

Последна промяна: 08.01.2020 09:47

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Януари. Обикновено сваля пролетната маска след 12 и, по мои наблюдения през последните десетина години. Вее слънчевите знамена първите си една-две седмици, макар че при нас мъглата загърля слънцето и създава студено усещане през по-голямата част от деня...Цъфтят розите...когато розите танцуват в януари, и никнат по градините кокичета, е време между, още граница между "лани" и днес ...Установих, че "лани" и "алиби" ( другаде) са с един и същ корен - "друг"...гр. ἄλλος "друг", от същия корен е бълг. лани "миналата година" от *ol-n-i, срв. лат. οl-im "някога".
Друго ми е това време някак, друго, не същинско, не "някога" не това, в което да дишаш дълбоко, непредпазливо и разхитително. Иде ми да си задържа дъха и да не вдишвам лъжливия отровен въздух, сещам се за една сцена от бг филм...колко секунди, минута...

08.01.2018 г

Тази година януари се опомни след пети. Стегна се. Свали си температурите до нулата и дори малко под нулата. Ясен. Слънчев, с 
 леден вятър, който жули като шкурка всяко открито местенце до което се докопа. Свестен е месецът. Студът е здраве и бодрост. Само сняг не донесе и отново се пренадохме...но кой знае, може би и сняг ще прелети...


image


Тагове:   сняг,   януари,   вятър,


Гласувай:
9



1. precoria - Привет,marttiniki!
08.01.2020 10:41
В тази граница сме, няма две мнения... Тя стои неразмита, дочуват се още есенни цигулки, едно дърво пред мен от кога се е занаканвало да доокапва съвсем и все още не може...В един такъв унес сме и през януари и кой беше казал, че е месец в който да прочетеш поема от...нежен поет...Това може би е точно..А може и всичко останало...Обич да има, споделяне.... Поздрав!
цитирай
2. martiniki - привеет!
10.01.2020 13:12
Поздрави, precoria! Много бърза годината...всяка година с 1, 1~2 ускорение ми започва спрямо предишната. Голямо търчане. Ето, че и десети дойде. Чета днес Гумильов, Пушкин, припомням си един филм - писала съм за него по-миналата година година във фейса: Една от любимите ми "игри", да ги наречем, е търсенето на филми в мрежата. Ровичкам! Има невероятни филми! Гледам по празниците новогодишни, заснежени, нови руски филми. Бих споделяла всеки, който ми хареса, ако ще зарадва някого. Вчера попаднах на " Млечния път"...Страхотни актьори. Пейзажи...Природа. Зима. Байкал. Пушкин. Глинка. Лед. Небе...Празник. Филм - празник. Подразних се от многото отрицателни коментари. Хора разни. Вкус и цветь...Но необоснованото плюене, ей така, за форма и гадост, никога не съм приемала. Има хора, които просто са с "не" отпред. Принципно са "не". Жалко за тях.

ЗИМНЕЕ УТРО
Мороз и солнце; день чудесный!
Еще ты дремлешь, друг прелестный —
Пора, красавица, проснись:
Открой сомкнуты негой взоры
Навстречу северной Авроры,
Звездою севера явись!

Вечор, ты помнишь, вьюга злилась,
На мутном небе мгла носилась;
Луна, как бледное пятно,
Сквозь тучи мрачные желтела,
И ты печальная сидела —
А нынче... погляди в окно:

Под голубыми небесами
Великолепными коврами,
Блестя на солнце, снег лежит;
Прозрачный лес один чернеет,
И ель сквозь иней зеленеет,
И речка подо льдом блестит.

Вся комната янтарным блеском
Озарена. Веселым треском
Трещит затопленная печь.
Приятно думать у лежанки.
Но знаешь: не велеть ли в санки
Кобылку бурую запречь?

Скользя по утреннему снегу,
Друг милый, предадимся бегу
Нетерпеливого коня
И навестим поля пустые,
Леса, недавно столь густые,
И берег, милый для меня.
цитирай
3. precoria - Сергей Есенин
11.01.2020 17:40
Поиск стихов и поэтов...

РусскиеЗарубежныеСовременныеСписок поэтовТематикиЛучшие стихиЦитатыАнализБлогСказки
Стихи классиков > ♥ Сергей Есенин: Стихи > Сергей Есенин — Шаганэ ты моя, Шаганэ
Сергей Есенин — Шаганэ ты моя, Шаганэ: Стих


Шаганэ ты моя, Шаганэ!
Потому, что я с севера, что ли,
Я готов рассказать тебе поле,
Про волнистую рожь при луне.
Шаганэ ты моя, Шаганэ.

Потому, что я с севера, что ли,
Что луна там огромней в сто раз,
Как бы ни был красив Шираз,
Он не лучше рязанских раздолий.
Потому, что я с севера, что ли.

Я готов рассказать тебе поле,
Эти волосы взял я у ржи,
Если хочешь, на палец вяжи —
Я нисколько не чувствую боли.
Я готов рассказать тебе поле.

Про волнистую рожь при луне
По кудрям ты моим догадайся.
Дорогая, шути, улыбайся,
Не буди только память во мне
Про волнистую рожь при луне.

Шаганэ ты моя, Шаганэ!
Там, на севере, девушка тоже,
На тебя она страшно похожа,
Может, думает обо мне…
Шаганэ ты моя, Шаганэ.
цитирай
4. martiniki - https://www.youtube.com/watch?v=z72qFwTyg44
17.01.2020 09:28
:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5776785
Постинги: 1125
Коментари: 15470
Гласове: 55655
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031