Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.03.2012 08:00 - Песни от Гамбринус
Автор: bven Категория: Хоби   
Прочетен: 11218 Коментари: 16 Гласове:
27

Последна промяна: 06.03.2012 09:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg


През 1977 година  (или около нея), по телевизията бе излъчено едно забавно  предаване "Гамбринус".
В него известните тогава български актьори и певци - Лора Керанова, Георги Раданов, Людмила Чешмеджиева,  Коста Цонев, Васил Попов, Татяна Лолова, Коста Карагеоргиев, Божидар Лечев и др.,  изпълняваха стари градски песни.
Тоолкова стари, че младите тогава се подсмиваха вежливо и гледаха встрани, без да изкажат мнение. както и беше  естествено - да не засегнеш някого заради неговите предпочитания или чувства. А наистина много хора от средното поколение бяха щастливи от тази неочаквана среща - изведнъж да чуеш отдавна забравени градски песни!? А и как да не беше чудно - тогава се слушаше друга музика, имаше Златен Орфей, италиански, френски, немски и още  колко други. Кой се сеща за тези вехти песни? Вярно, че понякога на някой имен ден се попяваха тези стари песни, споменаваше се някое име - Екатерина Ванкова, Аспарух Лешников, ЗараЛеандър...и толкова!

Предаването отмина, позабрави се , докато
след доста години  бе издадена и грамофонна плоча, със същите песни - записани в Радио София по едноименния тв спектакъл .
Ето и някои от тях - приятно слушане:)))



                                               image   мой лотос бял



   гърди си с рози накити


   брезите бели


   магдалена


   о дона клара


   танголита


   свири циганино клети


   циганко


   бианка









Гласувай:
27



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tota - Благодаря, Бвен!
06.03.2012 08:35
За неостаряващите песни ... Някога се пееше ...
Хубав ден!!
цитирай
2. bven - На 1: Тези песни са вечни и вечно зелени, както сега казват, Ати:))
06.03.2012 09:27
Лек и красив ден ти желая!
цитирай
3. stela50 - Поздрави , Бвен ... Красиви спомени ...
06.03.2012 09:37
Песните , които пееха нашите родители и близки ,
нашите баби и дядовци ... Песните на тяхната младост .
Не са забравени и днес .
Хубав ден и от мен !
цитирай
4. yotovava - Отгледана съм от баба си, тя е родена 1921 г.
06.03.2012 09:38
и често ми пееше стари градски песни.

Реших да се оженя, дорде съм още млад
Аз съм Гошо, хубавеца
Снощи ходих на разходка, дъжд измокри ме кат`котка

Като дете по лагерите изнасях шоупрограми във вечерите на творчеството :))))))))))))))))

Валя
цитирай
5. bven - На 3: Наистина, Стела50.
06.03.2012 12:53
Песните,които са пеели някога, имат същите чувства, същите думи. Повече лиричност и сантимент, но... всяко време слага своя отпечатък. Нека си ги спомняме о пеем!
Хубав и слънчев ден ти желая!
цитирай
6. bven - На 4: Валя, ти си безспорен талант -
06.03.2012 12:57
снимки, песни, нека шоуто да продължи тогава:
Аз съм Гошо Хубавеца
вечният ерген
на Балканския полуостров няма друг
кат, мен!

И аз си имам две съседки;))))
Хубави спомени извикахме на помощ!
Весел и песенен ден!
цитирай
7. inel379 - Майка ми е страхотен почитател на хубавата музика!:)
06.03.2012 16:37
Към старите градски песни е особено привързана!
Дискът й е безкраен!:)
Много са приятни мелодиите им, а текстовете на повечето
се отличават с простота, наивност и чистосърдечие.
Лесно се подхващат от присъстващите,
а в акомпанимент на китара настроението бързо е на 6!:)
Установявам, че по време на музикалните вечери
и моите ученици си отнасят с искрена симпатия към тях.
Хубава китка си подбрала, Bven!
Благодаря за изненадата!
Лека вечер ти желая!:)
цитирай
8. vostroto - Привет, колежке!:)
06.03.2012 17:10
При теб също е много интересно, и те поздравявам!:) Наведе ме на спомени. Сигурно се досещаш, аз не слушам често стари градски песни, но татко ми слушаше. Обожаваше Аспарух Лешников:)
Хубава вечер, Бвен!:)
цитирай
9. bven - На 7: Здравей, Инел379:))
06.03.2012 18:58
Много се радвам, че старите градски песни са обичани и слушани. Аз също някога ги слушах, тъй като родителите ми ги харесваха и си спомняха много хубави текстове - с повече съдържание и смисъл от някои, съчинени набързо сега. А за майка ти - специални поздрави и дано тези песни й харесат! Когато човек обича музиката, мъката и тъгата бързо изчезват и сърцето започва да бие леко и чисто, като песен! Нали това значи UNIVERSE - еднапесен! Тази песен я пее всяка наша клетка, фибра и всичко, сътворено около нас, включително и планетите. Но това е друга наука:))
Нека на всички е весело и приятно, а аз ще се опитам да разширя репертоара на тези песни с още по-хубави.
Хубава и приятна вечер от мен!:))
цитирай
10. bven - На 8: vostroto, добре си дошъл!:)))
06.03.2012 19:12
Благодаря, че ме посети и ти допада моя постинг. Това, че не слушаш стари градски песни, не е беда и много бързо може да се промени. Важното е да имаш желание и да потърсиш нещо за душата. А любимец на меломаните някога бе Аспарух Лешников. Аз си бях свалила от грамофонна плоча негови записи - с квартета в Германия, но с времето те се изгубиха. Наистина е бил голям българин! Ето нещо от мен - дано ти хареса:
http://bven.blog.bg/poezia/2011/07/16/za-asparuh-leshnikov.783923
За съжаление неговата съдба след 9 септември е като всеобщата ни трагедия - работи като чистач към Паркове и градини-София и е ограбен от своите колеги от състава Комедиен хармонист. Те са милионери от продажби на плочи, а той си отиде неизвестен! Дано там, където е, има ангелска музика .
Извини ме, ако прекалих с инфото, но историята на естрадата е свързана с големи имена.
Приятна вечер и пак се отбивай!
цитирай
11. mileidi46 - :)))) Леле!!
06.03.2012 20:29
Откъде ги изрови тези неща!! :)))
Удоволствие е за ушите на...старите хора:))))
Ние младите..слушаме друга музика:)))))Ама харесваме и тази!:))))
Прегръдки.
цитирай
12. bven - На 11: Ами...от старите грамофони:
06.03.2012 20:59
За всяко време си има място или обратното, но хубавото си е класика!
И така, до следващия път, о, спомняте ли си , госпожо?!!!
Хубава вечер и чао, рагаци!
цитирай
13. magnoliya - Поздрави за поста! Наистина се ...
06.03.2012 22:42
Поздрави за поста!
Наистина се насладих!
цитирай
14. bven - На 13: Привет, Магнолия.
07.03.2012 08:17
Радвам се, че ти е било приятно гостуването тук! А музиката е мост между годините!
Хубав и успешен ден!:))
цитирай
15. mariniki - Благодаря, Бвен!
07.03.2012 18:43
че ми го припомни...
бях тук с удоволствие...
цитирай
16. bven - На 15: Мария, удоволствието е мое:))
07.03.2012 19:06
Много се развам на всички, които ми гостуваха и бяха щастливи тук!
Хубава вечер!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bven
Категория: Поезия
Прочетен: 14867959
Постинги: 2718
Коментари: 13249
Гласове: 39042
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. българия отвръща на удара
2. Умма: Дали да се имунизирам
3. коледна приказка
4. Кръстова гора
5. Дивна8: Без извинение, г-н премиер!
6. истинската история на българите и александър
7. трите колена на българския род
8. мудри на новото време
9. подкрепете бъдещето на децата ни!
10. Българите от Казан - да вземем пример!
11. Българите са в сърцето на велика цивилизация!
12. Кармичната мисия на рода Дуло
13. Тайната на свещения български език
14. свещена българска земя
15. истинската българска история
16. ти си чудесна!
17. 10 знака, че вече сте с пробудено съзнание
18. Българите - богосъздаденият народ
19. златото на българите
20. тайните строители на българия
21. българското първо началие на Човечеството
22. ал джазира за българската земя
23. СВЕЩЕНОТО ПОЗНАНИЕ НА КАТАРА
24. и ще се разбере кои са българите!
25. защо сме още по-бедни?
26. България е най-древната държава