Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.09.2009 12:30 - Размисли за самотата
Автор: sphinx Категория: Лични дневници   
Прочетен: 32410 Коментари: 60 Гласове:
13

Последна промяна: 10.09.2009 12:51


С една мъдра приятелка разискваме често надълго и нашироко различни житейски проблеми. Е, не говорим само за това разбира се, но различните аспекти на живота ангажират понякога вниманието ни. Обсъждаме човешки взаимоотношения, различни ситуации, последици от събития, емоционални изблици и т.н. Направи ми впечатление, че няколко пъти, асоциациите я накараха да възкликне: "Знаеш ли, самотни са хората. Има твърде много самотни хора". Често размишлявам над думите й. Знам, че е права и разбира се, знам много добре, че не съм аз този, който може да намери изход от този не лек проблем, но мисълта за самотата започна да се върти често в главата ми. Тъй като не възприемам блога само като място за забавление, но и като място, където мога да общувам с интелигентни хора (в което се убеждавам ежедневно), като място, където мога да излагам мислите си и да получавам смислени отговори, реших да споделя с вас размишленията си.

image
Ако се разходите из оживените улици на големия град и се вгледата в лицата на хората, може би ще бъдете изумени, колко много са сериозните, угрижени физиономии. Почти всеки е забил поглед вътре в себе си и ако случайно очите ви се срещнат, бърза да отмести глава, сякаш се страхува да не нахълтате в личния му свят. Ако срещнете красива жена и се усмихнете, без каквато и да е задна умисъл, със сигурност ще ви погледне безразлично. А ако вложи някаква емоция, това ще е студенина или даже презрение. И защо? Вие само давате израз на възхищението си! Нищо повече! Но хората не си вярват. Изолират се, за да не бъдат наранени. А това е лошо. Даже много лошо! Защото хиляди хора са самотни и страдат жестоко от това. Много от тях носят в сърцата си доброта, нежност и любов, но няма на кого да я дадат! За всеки самотен човек, някъде в тълпата има със сигурност друг самотен човек, който би бил безкрайно щастлив да се докосне до тази доброта, нежност и любов! Но как може да стане това, след като повечето хора са се е затворили в собствения си самотен свят, разрушавайки всички мостове?
Питам се: "как" и "защо" се стигна до тук?! Защото преди години, в това отношение положението беше по-различно. Доста отдавна отлетяха детските ми години, но спомените от този период са съвсем живи. И топлят душата ми с патриархалната атмосфера! Тогава живеех в малък триетажен блок, заобиколен от градина с множество цветя и розови храсти. През летните вечери, възрастните се събираха на сладки приказки в градината, а ние - децата, лудувахме необезпокоявни из махалата до късна доба. По всякакви поводи (именни, рожденни дни и т.н.) семействата ни се събираха и общуваха. По-късно, когато самият аз станах глава на семейство и поради ред обстоятелства се наложи да се преместя в по-голям жилищен блок (без градина), освен с приятелите, имах чудесни взаимоотношения със съседите от блока. Гостувахме си взаимно по повод и без повод и охотно си помагахме при нужда. От 15-тина години обаче, се наложи да живея в още по-голям блок в жилищен комплекс. Не знам дали защото блокът е голям или защото времената се промениха драстично, но сега ситуацията е коренно различна. От всички съкооператори, познавам само 10-тина души по физиономия. Въобще не знам имената на съседите. Разбира се, поздравяваме се учтиво, когато се срещнем, но нито веднъж, с никого от новите ми съкооператори не сме си разменили визита. Всеки се е затворил в черупката си и липсват каквито и да е комуникации. Всичко това разбира се, не говори за самота, а за пълно отчуждение. Мисля обаче, че точно това е една от главните причини за самотата - ОТЧУЖДЕНИЕТО!


image  image
Друга важна предпоставка според мен е масовото навлизане на компютъра в бита на съвременния човек. Не че имам нещо против компютрите, но голяма част от хората, притежаващи компютър (а те не са никак малко), комуникират интензивно във виртуалното пространство, ограничавайки несъзнателно и неусетно живите контакти. Общувайки с непознати в мрежата, човек си мисли, че не е самотен. Но нима този контакт може да се сравни със срещата очи в очи, когато може да почувстваш, така да се каже аромата на събеседника?! Да чуеш реалното звучене на гласа му. Да потънеш в очите му, а защо не и да го докоснеш! Толкова ли е трудно да се осъзнае, че машината не може да замени човешката топлина и докато се усетим, издига невидима стена, която ни изолира от живия живот. Ето я и другата причина - КОМПЮТЪРЪТ!
Не по-малко важна предпоставка, обуславяща самотата е времето. За всеки човек, изминал по-голяма част от житейския път, кръгът на приятелите оредява все повече и повече, докато един ден (ако го доживее) човекът разбира, че е останал съвсем сам. Това, според мен е най-страшният вид самота, защото не стигаме до нея доброволно, а сме принудени да усетим неприятния й вкус. Така стигаме до трета причина - безпощадността на ВРЕМЕТО!
Разбира се, има и други важни и не толкова важни причини, но мисля че и тези, които споменах, са предостатъчни. Мисълта ми е, че без да се усети, залисан в ежедневни грижи, изолиран във виртуалната реалност или поради ред други обстоятелства, в един момент, човек се оглежда стъписан и осъзнава, че е останал сам. А това си е страшно. Защото по природа човекът е социално животно и общуването със себеподобните е жизнено важно! Разбира се, хората са различни и понасят самотата по различен начин. Но в масовия случай, самотата се отразява фатално на психиката и понякога има трагични последици! Никак не са редки случаи на психически отклонения, предизвикани от самотата. Има обаче хора, които не се чувстват самотни, когато са сами. Защото да си самотен или сам, са две съвсем различни състояния. Да си сам, понякога е даже полезно и търсено състояние. Докато самотата убива! Бавно и неусетно! А аз, колкото и да разсъждавам, не виждам изход от това положение! А ВИЕ?!!!








Гласувай:
13



1. dianatrg - Безспорно самотата е много стра...
10.09.2009 12:54
Безспорно самотата е много страшна, но често я предпочитаме пред възможността да бъдем наранени, предадени, неразбрани. Динамиката в живота ни също оказва влияние на социалния ни живот, все повече не стига времето и бягствата, които можем да си позволим са в откраднатите минути в работно време или късно през ноща когато не сме в състояние да работим и изпитваме необходимост да разменим една човешка дума с някой виртуален... Трудно е и когато живееш в малко населено място, където еснафщината и злобата те заобикаля от всички страни и отново предпочиташ разговор с непознатия...
За другите не зная, но за мен изход няма
цитирай
2. анонимен - v ob6tuvaneto si izneta. . i az st...
10.09.2009 13:00
v ob6tuvaneto si izneta..i az stignah do izvoda 4e ima mnogo samotni hora... saglasna sam napalno s postinga ti..nooo priemi , 4e mejdu horata nastapi mnogo zloba i zavist..edni uspqha..drugi ne.. a po na6e vereme ..dolu gore vsi4ki bqhme ravni..tova sa6to e vajna pri4ana za ot4ujdenieto... az sa6to ob6tuvam s dosta hora v neta..., no v realnostta ob6tuivaneto mi e o6te po palno.. za6toto obi4am direktniq kontakt..obi4am da vijdam usmivkata, o4ite, reakciite na sabesednika si..a i .mnogo obi4am da se smeq.. za sebe si znam..4e samotata mi e 4ujda i prosto ne q vazpriemam...kato cqlo ..mi e mnogo ma4no za samotnicite, nooooooooooo pri4inata e v tqh samite..neka da se otvorqt kam sveta i da badat po kontaktni...taka mogat da si namerqt i svoite polovinki
цитирай
3. анонимен - Да извадиш тухла от стената!
10.09.2009 13:05
После още една и така...!
В началото щеда е страшно, но ако започнеш да се усмихваш по-често на хората около теб - ще се променят нещата!Нужно е повече търпение, отколкото да изградиш сената на очуждението, но вярвм, че си струва!
Вече извадих няколко!
Чудесен пост!
Хубав ден!
цитирай
4. sphinx - 1. dianatrg
10.09.2009 13:09
Дааа, напълно права си! И аз казвам горе-долу това в постинга. И аз не виждам изход, но все си мисля, че трябва да има някакво решение. Може би, когато виртуалният контакт се окаже позитивен, не трябва да се изключва възможността за реален контакт. Въпреки възможните рискове!
Става ми много тъжно, когато си помисля, колко много спотаена любов и нежност изчезват заедно с душата, която ги носи, без да достигнат копнеещата за тях душа!!!
Пожелавам ти един наистина ведър ден, изпълнен с позитивни емоции!!! :)
цитирай
5. dianatrg - Благодаря за пожеланието и за теб ...
10.09.2009 13:15
Благодаря за пожеланието и за теб много усмивки!
А относно превръщането на виртуалния в реален контакт много често разстоянието, което тук не съществува там си е непреодолим проблем :)
цитирай
6. sphinx - 2. анонимен
10.09.2009 13:21
Наистина се радвам за теб! Радвам се, че си отворена за хората и че умееш да общуваш! Не всички обаче могат така! Не е толкова лесно да преодолеят стената! Точно за тези хора ми е думата!
Не съм съгласен, че успехът на едни и неуспехът на други е основна причина за отчуждението. Голяма част от тези, които успяха не го направиха по легален начин и не мисля, че някой (освен ако не е дребна душица), може да завижда на благополучието им. Не съм много съгласен, чв "по наше време" сме били горе-долу равни, защото и тогава имаше партиен елит, който тънеше в разкош! Пък и не ми е много привлекателна уравниловката! Който може, нека просперира, но ЧЕСТНО!!!
Успешен ден! :)
цитирай
7. sphinx - 3. tit
10.09.2009 13:26
Ееее, олекна ми! Думите ти са като слънчев лъч в мрака! Оптимизмът ти е завладяващ! Още повече, че вече си започнала да вадиш тухли от стеаната! Благодаря! Благодаря от сърце!!! :)
цитирай
8. set - Първо искам да те поздравя за поста!
10.09.2009 13:31
Много е силен и ме "разкърти из основи". Ежеминутно страдам от факта, че ние хората сме толкова студени и затворени в себе си. Ледени /привидно/ и вперили взора си навътре в себе си. Дали не сме забравили как да мислим позитивно, оставили се сивото ежедневие да ни "зароби"? Липсата на време за пълноценно общуване ни погубва, оправдаваме се с прекалено многото си ангажжименти и губим връзка с приятели, близки и със света. А да не отварям темата за това каква помия ни залива ежедневно от медиите. Принципно човек сам прави своя избор в живота и това дали да бъде самотен, сам или не се решава еднолично от самите нас.

Приятен ден от мен, усмихнат и слънчев!
цитирай
9. sphinx - 5. dianatrg
10.09.2009 13:31
Благодаря за усмивките! :)
Да, и аз споменах, че съществуват възможности за възникване на проблеми при преминаване от виртуален към реален контакт, но все пак си струва да се опита!!! Така мисля! :)
цитирай
10. mariani - Привет!
10.09.2009 13:38
Разсъждавала съм и продължавам за самотата, имам и нещичко написано по темата. Много ми хареса поста ти. Самотата, според мен е едно от временните състояния в които човек се намира в даден период от живота си. Дали е самотен, защото се страхува от обвързване, или е самотен защото е изоставен - въпрос на време е. Ако човек реши, че е прекалено нещастен от това си състояние, може да задълбае в него и да остане доста дълго време и да се стигне, както казваш до психически отклонения...Ако не намери смисъл да излезе, може да стане лошо. Както знаем обаче смисъл във всичко има - просто трябва всеки за себе си да открие онова цветно късче, което ще бъде пътеводната му светлинка...дали ще е друг човек, хоби или нещо друго - няма значение. Щом сме тук - на земята, значи има защо...Отговора на защо-то всеки търси и намира сам за себе си, тогава самотата е само временен етап по пътя напред.
Хубав и усмихнат ден ти пожелавам!
цитирай
11. sphinx - 8. set
10.09.2009 13:42
Благодаря за добрите думи! :)
Наистина, причините са много. На един влияе едно, на друг - друго! До голяма степен е така, както казваш, но мисля, че не винаги е въпрос на личен избор да бъдеш или да не бъдеш самотен.
Ти обаче, ми припомни, че в поста забравих да добавя това, за което говориш - за отвратителната, опростачваща роля на медиите, които целенасочено насочват голяма част от хората към тотално лумпенизиране! И за съжаление, успяват!!!
Много слънчев ден!!! :)
цитирай
12. tili - Всеки втори човек на Земята е самотен,
10.09.2009 13:59
според една статистика. Това са 3 милиарда души!!! Не е уточнено за каква самота става дума - вътрешна, емоционална, обществена, наложена от обстоятелства или доброволно избрана. Просто е факт! Мога да напиша ода за творческата самота, без която нямаше да има нито изкуство, нито наука. Но след часовете за работа човек се нуждае от споделяне с други хора. Така сме устроени, социални животни сме. И това винаги е било проблем - и преди и сега. Не е лесно да намериш точните приятели, да не говорим за любов! "Душата си избира свое общество..." И с годините, уви, това общество намалява и намалява. Затова трябва да бъдем щастливи и благодарни, когато открием неочаквано нова сродна душа, с която можем да общуваме както със себе си! Виртуално или реално - въпрос на обстоятелства и желание, важно е споделянето. Интимността, която се създава в една такава връзка, това духовно преливане, което /поне за мен/ е най-важното, за да не се чувстваш самотен!
Дарът на споделеното и вярно приятелство е най-ценното, което някой може да получи от съдбата!

Поздравления за темата!!! ;-))))
цитирай
13. panazea - Сфинкс,
10.09.2009 14:52
Живеем в един студен свят и сме си наложили маските на безразличие .
Как искаш да пея и да се смея , като ще ме помислят за луда или пияна . Само на тях е позволено. Ами ако затанцувам по улиците - просто ужас . Веднага ще викнат линейката . Усмихнеш ли се на някого , той смята че си му в кърпа вързана . Не се учудвай тогава , че хората не искат да общуват . Не искат да бъдат наранени. Забелязал ли си как хората се радват на кучета , на котки? Ами тези приятели изразяват обичта си неприкрито и никой не се съмнява в добрите им намерения. Е , след като обществото е наложило определен модел на поведение , как искаш да не го спазваме. Направи опит , разпейсе и ако не те откарат в отрезвителното , смятай , че си голям късметлия .
Човек не е самотен , само си подбира приятелите , които го разбират . Понякога виртуалните те разбират повече от реалните . Привет!
цитирай
14. nadezda - Станахме роби на материята и суе...
10.09.2009 15:51
Станахме роби на материята и суетата, надпреварваме се кой е по по най от една страна!Количествените натрупвания водят до качествени промени,ама в отрицателен смисъл! Колкото повече задоволяваме прищявките на егото,толкова повече обедняваме духовно и оскотяваме !
цитирай
15. helios - Kazal si go mnogo dobre...
10.09.2009 17:03
Pozdravi i slynchevi usmivki!:)
Izviniavam se za latinicicata, no tuk niamam kirilica.
цитирай
16. ivana59 - ...
10.09.2009 17:13
Ставаме все по- много.
Самотни, а не сами.
Отдавна угаснал е огънят.
И звездите са просто звезди...

цитирай
17. sphinx - 10. mariani
10.09.2009 21:48
Мъдри са думите ти! Права си - щом сме тук на земята, значи има защо! Това, за цветното късче е много хубаво! Но дали тези, които са в подобна ситуация могат, да го съзрат и да се вкопчат в него, за да продължат?! Дано да могат!!!
Лека и спокойна вечер! :)
цитирай
18. sphinx - 12. tili
10.09.2009 21:59
Тази статистика е ужасяваща! Иска ми се да вярвам, че нещо е сбъркано при изчисленията! Наистина, има различни видове самота и за някои хора тя не е толкова мъчителна, но...! Какво става с останалите?! Наистина, за творците самотата даже е желателна, за да се вглъбят в себе си и да създадат най-доброто произведение. Но това е творческа самота и тя е търсена и вероятно не е така мъчителна. Аз обаче говоря за другите. Онези смазани от самотата хора, които носят в себе си много доброта, но няма с кого да я споделят. За тях ми е думата! Както виждам обаче в коментарите, макар и малка, но все пак изглежда има надежда!!!
Благодаря за разсъжденията ти! Както винаги мъдри и задълбочени!
цитирай
19. sphinx - 13. panazea
10.09.2009 22:30
Права си, права си! Но не може да продължава все така! Нека да се усмихваме повече, пък каквото ще да става!!! Все трябва да се започне от някъде!
Разбира се, че тези, които умеят да си подбират приятелите (реални или виртуални) не са самотни. Но аз говоря за другите, които по една или друга причина нямат приятели, а имат крещяща нужда от тях!!!
Привет и на теб! :)
цитирай
20. sphinx - 14. nadezda
10.09.2009 22:38
Така е и точно това води до отчуждение и до самота! А за духовното обедняване и оскотяване, най-голяма роля изиграха и продължават да играят медиите! Медиите са може би едно от най-кошмарните неща в тази държава!!!
цитирай
21. sphinx - 15. helios
10.09.2009 22:42
Нямаш вина и не се притеснявай за латиницата!
Радвам се, че постинга ти харесва!
Лека и спокойна нощ! :)
цитирай
22. sphinx - 16. ivana59
10.09.2009 22:44
Кратко, ясно и много поетично!!! :)
Благодаря! :)
цитирай
23. tili - Другият вариант, драги приятелю
10.09.2009 23:13
е да се запишем в църквата на Муун и той ще ни изпожени по негов си график за когото реши. Така никой няма да бъде самотен ;-))) Или както казва Кърт Вонигът, малките съвременни семейства с в основата на самотата. Той си беше избрал да е от семейството на дафодилите - жълтите нарциси - и там всичко вървеше добре. Без разлика на раса, социално положение, религия, образование. Да ама не! Вонигът си е фантаст и с тъжен хумор беше предложил излизане от самотата по този начин. Всеки минава през фази и периоди на развитие и нищо не може да се направи с това. Животът е неизлечима болест.Някакъв философ беше казал, че е щастлив този, който през живота си е срещнал дори сянка на истинско приятелство. Повечето хора не се задоволяват с това - те очакват само и единствено голямата награда цял живот и не се зплесват по разни сенки и отенъци. Добри или не - всеки прави своя избор и той е ежеминутен!!! Дано не ви развалих умилната приказка!
Благодаря за вниманието ;-)))
цитирай
24. sphinx - 23. tili
10.09.2009 23:21
Интересно предложение, но трудно осъществимо! А и не съм много сигурен, че би имало ефект!
Всъщност, за каква "умилна приказка" става дума?!!!
цитирай
25. анонимен - psiho
11.09.2009 09:19
psihariata e golqma v bg.osobeno v malkite gradove,a za selata da ne govorim.prizraci brodqt iz cialata strana
цитирай
26. victoriavselena - хайде да подскачаме
11.09.2009 09:21
http://victoriavselena.blog.bg/zvezdi/2009/09/11/podskachashta-prikazka.395303
цитирай
27. kalinkamarinova - Човек се ражда и умира сам.
11.09.2009 09:35
А през останалото си време се заблуждава, че не е така.:)
цитирай
28. sphinx - 26. анонимен
11.09.2009 09:54
Много бих искал, но за съжаление не мога да те опровергая!!!
цитирай
29. sphinx - 27. victoriavselena
11.09.2009 10:05
Благодаря за предложението, но аз си подскачам всеки ден и препрочитам безбройните пеперудени приказки на живота ми! :) Мисълта ми обаче е за онези тъжни люде, които се ровят в прашните рафтове и не успяват даже да зърнат своите подскачащи приказки!!!
цитирай
30. sphinx - 28. kalinkamarinova
11.09.2009 10:13
Много отчайваща констатация!!! Но не съм съвсем съгласен! Наистина, човек се ражда и умира сам, но в останалото време, ако е мъдър, е съпровождан неотстъпно от всички добри хора, които са обогатявали дните му така, както той е обогатявал техните!!! :)
цитирай
31. dianatrg - Сложете розовите очила, усмехнете ...
11.09.2009 10:52
Сложете розовите очила, усмехнете се на мониторите и мислите си... По-добре да сме заедно, защото имаме нужда един от друг въпреки, че не се познаваме добре е да се понасяме.
Хубав ден и много усмивки за всички!
цитирай
32. sphinx - 31. dianatrg
11.09.2009 11:01
Права си! Сложих розовите очила и светът стана някак по-хубав! :)
цитирай
33. injir - Наистина хората се страхуват. Да не ...
11.09.2009 11:06
Наистина хората се страхуват. Да не бъдат наранени. Твърде болезнено е. Колкото и да се правят,че не им пука. Оказва се,че не е така. Понякога от дума, неправилно разбрана от отсрещния,се получава рана. Без да искаш. А после обясняваш,че не е нарочно. И да няма подобно главоболие - се затваряш в черупката си. Малко хора ще те разберат.Защото хората са различни. Колкото човеци - толкова и мнения.
цитирай
34. sphinx - 33. injir
11.09.2009 11:23
Знам! Разбирам, че е така, но разбирам също, че ако не се направи нещо в правилната посока, положението ще става все по-лошо и по-лошо! Проблемът е, че говоря така, но не виждам решение! Всъщност, може би решението е намерено в коментара на "3. tit" (по-горе) - да изваждаме една по една тухлите от стената, зад която сме изолирани от другите! Една тухла по-малко - една усмивка повече!!! :)
цитирай
35. basta - да, вярно, че самотата все повече се ...
11.09.2009 12:02
да, вярно, че самотата все повече се разпростира сред и в хората...
обаче аз мисля, че едно нещо е проблем само ако бъде възприемано като проблем. самотата може и да не е проблем...
всъщност за себе си мога да кажа, че именно в моментите на самота, се раждат най-красивите неща в мен. когато се вглъбя в себе си...тогава виждам чудесата на Вселената, виждам Небесния безкрай, и себе си, като частица от Него, като звезда в нощното небе, или като цвете в една закътана зелена поляна, или като птица - мъничка, устремена към...облаците например, или към това, което е зад облаците...:)))
и ми е хубаво да съм самотна по този начин :)
макар че ти за друга самота говориш, а това е може би твърде обширна тема...
психически отклонения ли?!?
да, прав си, аз например често танцувам по улиците...:)))
всъщност за самотата мисля (а и за всяко друго нещо ми се чини, че е валидно) че е нужно всичко да бъде с мярка...по принцип никоя крайност не е добра, защото човек се пристрастява...нали, златната среда, както се казва, може би е за предпочитане...
в някои моменти човек има нужда от самота, а в други моменти има нужда от близост и споделеност...
а тази самота, за която ти говориш, според мен може да бъде преодоляна ако човек достигне до познанието за себе си, сиреч кои всъщност сме и кои можем да бъдем...защото в себе си имаме скрити много потенциали, за които дори не подозираме, и ако сме наясно с тях, не бихме били самотни, смятам...
а самотата по принцип идва от зависимостта ни от външни фактори - било хора или събития, и очакването ни някой да ни "изпълни" отвън, а не сме се научлчили сами да се изпълваме ...отвътре, от себе си...
но това наистина е много обширна тема, така че спирам с моите размисли
а може една любима мелодия да дам, тя навява самота...но от тази самота, която лично аз харесвам...

http://www.youtube.com/watch?v=B63GHIGuAVo

пoздрави!
цитирай
36. sphinx - 35. basta
11.09.2009 16:01
Дааа, наистина темата е много обширна, но в основни линии, мисля,че бяха засегнати по-важните неща. Ама твоят коментар си е цял постинг! :))) Интересна и по някакъв начин оптимистична е концепцията ти.
Между другото, точно с тази мелодия от филма "Професионалистът" мислех да озвуча моя постинг, но в случая предпочетох Енигма.
Радвам се, че се появи тук!
Поздрави!!! :)
цитирай
37. panazea - Sphinx,
11.09.2009 17:42
Ще пея , ще се смея , но само с приятели . Привет ! Не мисли , че другите са като теб!
цитирай
38. sphinx - 37. panazea
11.09.2009 18:27
Чудесно! Колкото повече смях, веселие и песни, толкова по-добре! Само не разбирам, в какъв смисъл да не мисля, че другите са като мен?!!! Да не би да си останала с впечатление, че съм самотен и затова пиша този постинг? Ако е така, грешиш! Въобще не съм самотен!!! Опитах само да поразсъждавам върху този наболял проблем и ако е възможно, с ваша помощ, да намеря някакво решение! Е, май не се оказа много удачно начинанието ми, защото не се намери някакво фундаментално решение. Но виждам, че има някои предложения, върху които трябва да се помисли!!!
Всъщност, точно ти би трябвало да откриеш "панацея" за решаване на проблема!!! :)))))))))))
Лека вечер! :)
цитирай
39. tili - Прекарах прекрасна вечер,
11.09.2009 22:38
потопена в собствената си среда. Видях се с много приятели и колеги, почетохме труда и живота на една, която вече не е между нас. Видях се със завърнали се , научих за отпътували, пихме в клуба и си приказвахме. За малко се възцари онази атмосфера на колегиалното братство. Не пяхме, но много се смяхме и си бяхме близки като винаги - всеки с особеностите си. Затова е по-мил и обичан. Ще ме грее до следващата изложба - след пет дни. Не става с хора от тълпата, тябват си своите хора, с които си преживял какво ли не! Няма панацея, няма всеобщо щастие. Щастието е в мига, в дугарското рамо, във вниманието, в шегата, - другото е работа за самоусъвършенстване по всички линии. Професионални, духовни, физически, психологически и каквито се сетиш. Няма самота ако си отворен към хората, към себе си и към заобикалящия те свят!!! Никой не може да намери решение за друг. Всичко е индивидуално, всичко е въпрос на личен избор. Ако искаш да не си самотен - не бъди. Да перифразирам Козма Прутков ;-))) Полезен пост за всеки, който иска да надникне в себе си. Добре направи, че го пусна!!!
цитирай
40. sphinx - 39. tili
12.09.2009 00:35
Радвам се, че си била всред приятели и че си успяла да се потопиш в морето на човешката доброта!!! В думите ти има много истина и като се замисля, може би точно това е пътят на спасението! Не знам дали е добре, че пуснах този постинг, но поне се надявам да бъде полезен за онези, които се нуждаят от приятелско рамо и добра дума! Както очаквах, оказа се, че тук има добри хора, които откликнаха позитивно! Благодаря на всички за съпричасността ви!!!
цитирай
41. enige - Само фактът, че този постинг за с...
13.09.2009 22:33
Само фактът, че този постинг за самотата е толкова много коментиран, показва колко е значима темата, особено сега с интернет. Не съм психолог, но самотата според мене е самота, когато липсват хора. Но ако сред хора - познати, приятели, близки - се чувстваш самотен, това означава, че липсва разбиране, съпричастност, взаимопомощ. Това означава отчуждение. В някои случаи може да се преодолее, ако е по твоя вина и решиш да се промениш. Но ако заобикалящите те са винавни за тази липса на близост, няма какво да се направи - или търсиш нова среда от хора/трудно/ или променяш отношението си към нещата и се забиваш в своите си неща-алтернативни занимания, намираш смисъл в тях, не в хората. Приятелите в интернет са алтернативно занимание, различни неща, но не реални хора.
цитирай
42. sphinx - 41. enige
13.09.2009 22:58
Дааа, за съжаление темата е значима и все повече хора са застигнати от този проблем. Напълно съм съгласен с разсъжденията ти. Наистина приятелите в интернет са алтернативно занимание, но в някои случаи, ако такова приятелство достигне такова ниво, което би предизвикало реален контакт, може да се окаже пътечка към светлината! :)
цитирай
43. enige - Не случайно забавих кментара си-и ...
13.09.2009 23:28
Не случайно забавих кментара си-и на мене ми трябваше малко анализ и преосмисляне. Ето, виж колко блогърски срещи се правят по разни поводи-протести, по групи интереси, с цел реално сприятеляване между хора на една вълна.
За някои блогърстването е бягство от многото хора - там, където не се съобразяваш, нямаш минало, настоящата ти личност може да не е истинската. Където можеш да се държиш дръзко-така, както не се осмеляваш в живота. Или можеш да си изключително толерантен-тренинг за живота, в който все не успяваш да сдържиш отрицателните си черти.
Много ми харесаха стиховете на cefulesteven, който завърши "Аз съм блогър", все едно каза "Аз съм степния вълк, който тича в полето" или /аз ми го казах/ все едно ми прозвуча като "I'm a firestarter, twisted firestarter".
Сфинксе, това е още една загадка, още един феномен - след време ще го изследват както трябва - виртуалното Аз Аз ли е всъщност?
Задълбава ли в самотата или ни вади от нея?
цитирай
44. sphinx - 43. enige
14.09.2009 01:22
Моля да ме извиниш, че и аз се позабавих, защото бях ангажиран с нещо друго. Преди да си легна обаче, погледнах блога и видях коментара ти. Сложни въпроси повдигаш и съм затруднен да отговоря. Има и още нещо. Пуснах този постинг, защото съзнавам, че самотата се превръща в сериозен проблем, засягащ не малко хора! Мислех си, че евентуалната дискусия би довела до намиране на някакво решение, което би помогнало на самотните хора. Не съм сигурен дали се получи очаквания ефект, но все пак има някои мисли, които биха помогнали. Поне така ми се струва! За да се разбере обаче дали е така, човек трябва да е самотен, а аз (за щастие) не съм и не мога да бъда обективен. Наистина много ми се иска, публикуването на постинга да не е било напразно и по-точно, множеството коментари да спомогнат за намиране на решение!!!
цитирай
45. enige - Решение не може да се намери ей така ...
14.09.2009 09:37
Решение не може да се намери ей така изведнъж. Защото рядко то зависи от нашата воля, а от посоката на общото развитие.
Не изключвам обаче човек със самоанализ и силата на волята си да успее да подобри ситуацията за себе си.
Но правилно си сложил интернет като една от причините. За децата той е много пагубен, за големите, които не са сами и самотни той просто разширява комуникаията и обменът на идеи и икономисва време.
Но за децата е пагубно да комуникират само по скайпа и да имат "приятели" само във facebook.
Съгурно един ден интернетът ще пропадне и трябва да сме готови и за това.
цитирай
46. sphinx - 45. enige
14.09.2009 11:09
Да, убеден съм, че Интернет има пагубно въздействие върху децата и че е една от основните причини за отчуждение, но в никакъв случай не съм съгласен, че в бъдеще ще пропадне! Мрежата е твърде полезна в много отношения, за да бъде допуснато това. А ако не дай Боже, все пак стане някога, това ще бъде фундаментална грешка, която ще се отрази катастрофално на човешкия прогрес! Разбира се, това е мое мнение и не ангажирам никого! :)
цитирай
47. panazea - Сфинкс,
14.09.2009 13:36
А не си ли задаваш въпроса , защо в интернет имаме повече приятели от колкото в живота?
Можеш ли да споделяш това , което те вълнува в реалния живот? С кого ? Кой ще те чуе? Кой има твоите разбирания и твоите мечти? Най-много да ти се изсмеят . Сега разбираш ли защо ти казах , че хората не са като теб . На тях НЕ им пука за нас! Разбираш ли ! Дали сме живи или не .
Има хора съпричасни , но те са малко .
Всеки сам трябва да си търси решението ! Да се чувства щастлив . Пожелавам ти го ! Привет!
цитирай
48. enige - мрежата ще пропадне заедно със с...
14.09.2009 23:31
мрежата ще пропадне заедно със света. не в нашия живот, може би.
цитирай
49. sphinx - 47. panazea
14.09.2009 23:56
Откровено казано, не си задавам подобен въпрос, защото в живота имам определено повече приятели, отколкото в Интернет. А и виртуалните приятелства са някак нереални. Точно, защото не са се доказали в реалния живот! Разбира се, че мога да споделям вълненията си с реалните приятели, защото знам, че няма да ме подведат! Докато в мрежата...!!! Не знам, как стоят нещата при теб, но на моите приятели "им пука" за мен, както и на мен за тях!!!
цитирай
50. sphinx - 48. enige
15.09.2009 00:10
Нека не гледаме толкова апокалиптично! И ако все пак това се случи (едното или другото), дано бъде в някакво необозримо далечно бъдеще!!! :)
цитирай
51. enige - Дано, но вече децата ни предусещат ...
15.09.2009 00:11
Дано, но вече децата ни предусещат края на времената.
цитирай
52. sphinx - 51. enige
15.09.2009 00:28
В смисъл????????????????
цитирай
53. enige - Коментират, че така, както е уст...
15.09.2009 14:17
Коментират, че така, както е устроен светът, изразходването на ресурсите, замърсяването на планетата, кухата финасово-банкова система, корупцията на политиците - са непоправими и най-добре всичко да бъде пометено от някакъв катаклизъм.
цитирай
54. sphinx - 53. enige
15.09.2009 14:53
Не, не и не!!! Не съм щраус, който си заравя главата в пясъка, но не съм и привърженик на черногледството! Винаги има надежда! Има и в този случай!!! :)
цитирай
55. enige - Aбсрдното е, че и аз въпреки цялата ...
15.09.2009 16:58
Aбсрдното е, че и аз въпреки цялата информаця, която имам, вярвам, че ще ни се размине по чудо!
цитирай
56. assssss - Приятелю,песента ми е любима!
15.09.2009 23:46
Респектиран съм от музикалния ти поздрав,а и поста е по много актуална тема и също е мн добър!

Приеми едно музикално поздравче и от мен,дано ти хареса:

http://www.youtube.com/watch?v=vdCpMwuBDCY

(-;
цитирай
57. sphinx - 55. enige
16.09.2009 09:37
За къде сме, ако престанем да вярваме?! Нали казват, че вярата крепи човека! :)
цитирай
58. sphinx - 56. assssss
16.09.2009 09:52
Благодаря за музиката! :) Хареса ми и независимо от езиковата бариера, ме развълнува!
цитирай
59. silenzio - :)
22.09.2009 13:50
http://www.youtube.com/watch?v=A1P_7XhQIMY&feature=related
цитирай
60. sphinx - 59. silenzio
22.09.2009 14:03
Изящество!!! Красота!!! Съзерцавам и се прекланям!
Благодаря за насладата!!! :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sphinx
Категория: Изкуство
Прочетен: 2371902
Постинги: 162
Коментари: 2790
Гласове: 15972
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031