Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.09.2015 09:28 - За песента на щуреца
Автор: aip55 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7067 Коментари: 19 Гласове:
17

Последна промяна: 10.10.2015 19:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg



   Това е малко щурче в кутийка. Малко черничко насекомо, което стърже по антикварната си виола древни песни от детството ми. Щурче и песни – звучи мило, лирично нали? На първо четене, може би?
   Но на второ е зловещо – досущ, като невинните дечица с изцъклени, ледено студени погледи от филмите на ужасите. Опитваше се всячески да избяга.  Агресията му беше неустоима. Със сигурност му беше болезнено неприятно в кибритената кутийка. А може би и да се ядосваше. Чувам го тихичко и ме побиват тръпки. Денем. Тогава затварям очи, поемам дълбоко въздух и се гмурвам в ежедневието, преструвайки се на смел, борбен, надскачащ се човек, над природата.

   Това денем. Но, нощем трелите започват да кънтят изпод леглото ми и да тъчат влажната тъкан на сънищата ми. Мисля си за онази – за тъмната жена, която се появи рошава и парцалива, с налудничав поглед и с куп снимки и писма. Между нея и мен. Беше дошла, за да ми отмъсти...

   Познавам я. За пръв път я срещнах като жалка ексхибиционистка, когато бях шест годишно дете. Та и големите лелички не правят такива работи, няма такива ужасии при тях, не ме гледат по този начин! Големите лелички са майки, добри и предсказуеми! А сега тя се прокрадва понякога в съня ми, витае като сянка между дамски силуети. Привиждам я в лелките, в жените с бели престилки, в хазяйката, която така гостоприемно ни приюти по време на детцкото пътешествие на живота ми. Привиждам я в почти всеки непознат представител на слабият пол, спрямо който съм зависим или уязвим.
   Е, никой не знае за тези мои фантазии, за тях не говоря. И сам никога не им обръщам внимание. Почти....

   А най-гадното е, че осъзнавам колко абсурдно и нечестно е да обвинявам нищо неподозиращите жени в морално „тъмнокожие”. Тогава започвам да си говоря с медицинската сестра или с хигиенистката в коридора. „Имате ли деца? Какво работи съпруга ви? Обичате ли работата си?” Така тя малко по малко престава да бъде съвършено тъмно непозната. Така малко по малко навярно я омилостивявам. И страхът ми почти се изпарява.

   Много рядко, но се случва сянката на злата жена да премине и през моето лице. Не, не когато си гневна. Тогава си си ти – нелепа, страшна, свистяща, но си в човешки бледолик образ. Понякога обаче се отдръпваш вдън гори усойни, угасва огънят ти за мен, ставаш непредсказуема и студена странничка. Нечовек, който всеки миг ще се пусне по улея на лудостта. Тогава започвам да те разтърсвам, за да се върнеш, а ти ме наричаш истерика. Слава богу, че се случва рядко. Няма как да ти обясня, че по лицето ти се разхождат в нюанс пробягващи сенки.

   Уж съм го превърнал в щурче – затворил съм го в кибритена кутийка. То скрибуца непрекъснато, и когато прекалено дълго се преструвам, че не го чувам, то се модифицира в напаст от скакалци – цяла армия от страхове за жени, връзки, деца, загуба на контрол, провал, нараняване, живота – мултиплицирам се. Не, благодаря!

   Затова сега се старая да го слушам. Доколкото мога. И се опитвам да „импровизирам” върху него. Чудиш се какво ме е прихванало да рисувам човекоподобни животни. Ми и  хората са рисували от време оно. Започнали са да го правят, за да извадят душите си навън, та да могат да ги преживеят, видят, чуят. Горилата е естествено изображение на човешката психика в нейната не-завършеност, бездънност и (не)познаваемост.

   Рисувам я и се увличам. Преобразувам се. Назовавам съдържанията си чрез цветове и форми.

   В нея събирам сънищата си. Оглеждам се в пълнотата на кръга и виждам тук-таме кутийки с щурчета. Дребнички страхчета. Но не искат да млъкнат. Веднъж нарисувани, сякаш ги капсулирам, обезсилвайки ги, вече не са толкова дразнещи, но са всепроникващи… Уж са мънички, но предчувствам, че са малки черни инсекти, дупки  – страшни врати към отделни вселени. Каква само нереалност?

   А дали щурците свирейки умират...? А, както е известно свирят само мъжките щурци.

   Хмм, щурците умират, ако не си намерят женска, ако си намерят и е наблизо, ако дойде друг мъжки или след края на цялата онази работа идва също краят. Хвърлят си по-един завистлив поглед и се разделят.   А умират ли щурците от много дълго свирене?  И понеже това свирене е свързано с правенето на любов сред щурците, „щурците свирейки умират" трябва да означава, че се раздават докрай в любовната игра или пък, че си остават вечно самотни и така никоя женска не им обръща внимание.... И в двата случая е обяснимо подлудяването им. А бе..., както и при хората... Но моля ви, не прехвърляйте личните си интимни и сексуални проблеми върху щурците, че стават недоразумения...

aip55

    .....до когато в сърцето
    все звънят и не спират
    песните на щурците
    с молитва за любов!

   

   

 




Тагове:   любов,   песен,   щурец,   подлудяване,


Гласувай:
17



1. troia - :)
29.09.2015 09:47
Описанието на жената ми напомни баба Яга, но в зловещия й вид.:)
Бих коментирала още, но написаното ми звучи много лично.
Докосна ме.
Хареса ми!
цитирай
2. anin - Здрасти!
29.09.2015 11:31
Хъм, разни странни размисли са те обзели...що така?!
цитирай
3. ivoki - Нека НИКОГО да не затваряме в кле...
29.09.2015 16:34
Нека НИКОГО да не затваряме в клетка/кибритена кутийка/, дори и себе си. В свободата се ражда истината и емоциите, изкуството.......
цитирай
4. aip55 - Описанието на жената ми напомни ...
29.09.2015 17:06
troia написа:
Описанието на жената ми напомни баба Яга, но в зловещия й вид.:)
Бих коментирала още, но написаното ми звучи много лично.
Докосна ме.
Хареса ми!

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Наистина е много лично Кат....
Радвам се, че те е докоснало. Трудно се живее с Баба ти Яга....
цитирай
5. aip55 - Хъм, разни странни размисли са те ...
29.09.2015 17:07
anin написа:
Хъм, разни странни размисли са те обзели...що така?!

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Всеки с дерта си Анин! Трудно е за обяснение!
Благодаря ти, че намина.
цитирай
6. aip55 - Нека НИКОГО да не затваряме в кле...
29.09.2015 17:10
ivoki написа:
Нека НИКОГО да не затваряме в клетка/кибритена кутийка/, дори и себе си. В свободата се ражда истината и емоциите, изкуството.......

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Уаууу, Ивоки много истински си го казал. Прозрял си това, което съм искал да предам с текста ми. Хубав ден приятелче!
цитирай
7. bliz - Когато си щастлив...
29.09.2015 19:49
Когато си щастлив - не пишеш. Сега има някакво разочарование, отдръпване,самота . Освен щуреца има и други образи и взаимовръзки - непонятни. Не е писано на един дъх това, почнато- оставяно, тук се усеща размяна на роли, тълкуване, настроения. Има много енергия и искренност към теб самия, за мен- един ребус, непонятен, но това не значи, че не е верен. Като вик , зов, който не знам от къде и идва и към кого е. Едно голямо неизвестно - само по себе си очарователно.
Разбирам, че не се чувстваш добре, все едно вечно готов да дадеш, даваш и защо пак е изходно положение...

Доста ти е "лудо" разказчето - не очаквай адекватно тълкуване и отговори...

Привет!
цитирай
8. injir - Ти в клетка ли си?
29.09.2015 21:53
Ти в клетка ли си?
цитирай
9. aip55 - Когато си щастлив - не пишеш. Сега ...
29.09.2015 22:54
bliz написа:
Когато си щастлив - не пишеш. Сега има някакво разочарование, отдръпване,самота . Освен щуреца има и други образи и взаимовръзки - непонятни. Не е писано на един дъх това, почнато- оставяно, тук се усеща размяна на роли, тълкуване, настроения. Има много енергия и искренност към теб самия, за мен- един ребус, непонятен, но това не значи, че не е верен. Като вик , зов, който не знам от къде и идва и към кого е. Едно голямо неизвестно - само по себе си очарователно.
Разбирам, че не се чувстваш добре, все едно вечно готов да дадеш, даваш и защо пак е изходно положение...

Доста ти е "лудо" разказчето - не очаквай адекватно тълкуване и отговори...

Привет!

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Търсиш енергията, която ме накара да пиша за слабостите в мене. Не ти е ясно за жената с тъмна кожа нали? Да тя е тъмната страна на една връзка. А за щурчето, оставям те да гадаеш... Не се изненадвам, че си толкова близко до истината. Доста добре ме познаваш, за да не усетиш разликата в хармонията ми. Е все пак в последните изречения става въпрос за любовта. А другото е лутане в ежедневието.
Хубава и спокойна вечер Аден!
цитирай
10. aip55 - Ти в клетка ли си? '''''''''...
29.09.2015 22:57
injir написа:
Ти в клетка ли си?

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Обещавам, че ще ти го кажа на ушенце...
цитирай
11. milady - предай нататък. Благодаря ,айпи !
30.09.2015 09:17
ЕТО ОТ КЪДЕ Е КРАДЕН МАТЕРИАЛА на ГОГО
за поста „ ТИ си ХАКЕР ...Сине мой !!!

peshev/blog/harakterni-belezi-na-hakera/


блогерът Георги Ст./44 Сф./ краде редовно и нагло материали от мрежата, и си ги „пише“ за ..свои !?


starforlife.blog/.../ti-si-haker-niama-po-prestijno-.
цитирай
12. ivoki - БЛАГОДАРЯ ТИ ПРИЯТЕЛЮ
30.09.2015 12:21
aip55 написа:
ivoki написа:
Нека НИКОГО да не затваряме в клетка/кибритена кутийка/, дори и себе си. В свободата се ражда истината и емоциите, изкуството.......

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Уаууу, Ивоки много истински си го казал. Прозрял си това, което съм искал да предам с текста ми. Хубав ден приятелче!

Свободата единствено дава простор на истината !
Прекрасен да е денят ти !
цитирай
13. aip55 - ЕТО ОТ КЪДЕ Е КРАДЕН МАТЕРИАЛА на ...
30.09.2015 16:03
milady написа:
ЕТО ОТ КЪДЕ Е КРАДЕН МАТЕРИАЛА на ГОГО
за поста „ ТИ си ХАКЕР ...Сине мой !!!

peshev/blog/harakterni-belezi-na-hakera/



блогерът Георги Ст./44 Сф./ краде редовно и нагло материали от мрежата, и си ги „пише“ за ..свои !?


starforlife/.../ti-si-haker-niama-po-prestijno-.


'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Може и така да е Ю..., вярвам ти, но е поучително. За мене некомпетентния беше нещо ново. Благодаря ти за инфото! Хубав ден!
цитирай
14. aip55 - Нека НИКОГО да не затваряме в кле...
30.09.2015 16:05
ivoki написа:
aip55 написа:
ivoki написа:
Нека НИКОГО да не затваряме в клетка/кибритена кутийка/, дори и себе си. В свободата се ражда истината и емоциите, изкуството.......

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Уаууу, Ивоки много истински си го казал. Прозрял си това, което съм искал да предам с текста ми. Хубав ден приятелче!

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Свободата единствено дава простор на истината !
Прекрасен да е денят ти !

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Да наистина е така Иво....
Хубав ден!
цитирай
15. starforlife - Разказчето ти е супер!
30.09.2015 22:00
"Който има уши да слуша - който има акъл да се сеща."

Джъткай си под звездите, слушай си песента на щурците и да не ти дреме.

ПС: Преди години, когато дойдох в София за постоянно, живях около година в "Орландовци".
Почти всяка вечер /през топлите сезони/ отивах на края на града и сядах на една могила.
Гледах залеза, слушах любимата ми песен на щурците и... пишех.
Пишех с мастило на лист.
Още пазя тези ДРАСканици и догодина ще ги подаря на някого.
При все, че тогава бяха писани с мисълта за другиго.

Поздрави Френд Айп!
Много си готин и аз много те уважавам!
/да си ти го кажа в прав текст/
цитирай
16. aip55 - "Който има уши да слуша - който ...
02.10.2015 14:52
starforlife написа:
"Който има уши да слуша - който има акъл да се сеща."

Джъткай си под звездите, слушай си песента на щурците и да не ти дреме.

ПС: Преди години, когато дойдох в София за постоянно, живях около година в "Орландовци".
Почти всяка вечер /през топлите сезони/ отивах на края на града и сядах на една могила.
Гледах залеза, слушах любимата ми песен на щурците и... пишех.
Пишех с мастило на лист.
Още пазя тези ДРАСканици и догодина ще ги подаря на някого.
При все, че тогава бяха писани с мисълта за другиго.

Поздрави Френд Айп!
Много си готин и аз много те уважавам!
/да си ти го кажа в прав текст/

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Благодаря за мнението ти!Така трябва да бъде, ако не можеш да направиш добро, то поне не прави лошо!
цитирай
17. makont - Освобождаването от стихиите в нас е несъвместимо
02.10.2015 22:29
със затварянето в кутия. Поздрави и нека щурчетата свирят, който пее, зло не мисли!
цитирай
18. aip55 - със затварянето в кутия. Поздрави и ...
03.10.2015 07:56
makont написа:
със затварянето в кутия. Поздрави и нека щурчетата свирят, който пее, зло не мисли!

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Хубаво си го казала Мак... Да се смеем и да пеем, това е лека за напрегнатото ни ежедневие! Хубав почивен ден!
цитирай
19. valben - Ех, щурецо!
01.08.2020 19:16
Щурецо, не стой в кутийката. Погледни нагоре малко в ляво. Там има малка пролука. Опри чело и натисни с рязко. И ще се измъкнеш. А после побързай - ти знаеш къде, да пийнем чай с мед и да заскрибуцаме двамата.
Вал
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: aip55
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1481091
Постинги: 310
Коментари: 2488
Гласове: 7312
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031