Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.04.2019 20:20 - Неделен Селски Домашен Лопушник
Автор: vesever Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3019 Коментари: 22 Гласове:
17


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Лопуша - в дъжда набрах го пресен от своята градинка
Яйца домашни - от кокошчиците на леля Димитринка...


image


image


image

Стопанке, ще има ли и за мене, моля,
Да чакам ще трябва - голяма неволя ))

image

Хубава неделна вечер на всички Приятели и нека новата седмица ви донесе усмихнати моменти!





Гласувай:
17



1. emelika - vesever
14.04.2019 20:29
А постите? :)))
цитирай
2. nedovolen - Лопушника неделен ли е, неделим, ...
14.04.2019 20:48
Лопушника неделен ли е, неделим, или не е делен :) Ние му казваме баница с лапад. Аз я обичам два легнали пръста дебела, отгоре едно листо тесто ми стига.
Щото аз в неделя бирата си не деля - само с приятели!
На леля ти Димитринка яйцата много чисти. Ела да видиш нашите, кокошките за Великден са претрупани от работа и не смогват да ги почистят.
:)))

цитирай
3. vesever - Елена, вкъщи не постим. Е, аз не ям ...
14.04.2019 21:23
Елена, вкъщи не постим. Е, аз не ям месо от няколко години, но не е свързано с пости. А за децата готвя по всяко време ястия с месо и животински продукти.
Инак, за постите, накратко ще споделя за своята вяра - според мен на Бог /а и на нас/не е нужно да постим или да вършим някакви външни дела, а да пазим Доброто в себе си и да вършим Добро на Земята и да не допускаме злото.
цитирай
4. hloris - Ей,Веси,тъкмо си купих кори да правя баница....
14.04.2019 21:25
такъв лопушник определено не съм яла....
аз обичам много,много спаначник,т.е. баница със спанак.

Много мирни куча Таля....с какво достойнство чака да и дадеш от лопушника.
Благородно завидях за пресните яйчица...и аз си имах тук една комшийка с пресни яйчица,но..почина и тя,и дядо и....пък и при нас има много белки,които ги нападат.

Елена хубаво пита за постите,ама и аз не мога да постя,не мога без мляко и съответните производни на него!

Лопуша суров ли го слагаш,или го задушаваш в малко мазнина?
Аз спанака обикновено го задушавам леко.
Дали пък утре да не си набера и аз лопуш?!
При нас му се вика,по шопски щафиняк...при една комшийка има безкрайно много...направи си сърмички,може и постни,а може и с кайма...стават върха!

Благодаря за хубавата идея,Веси!
Смятам да се възползвам от нея!
Хубава седмица и на теб!
пп.Тук е много,много студено:((
И мокро
цитирай
5. vesever - Ники, неделен е, защото едва в не...
14.04.2019 21:28
Ники, неделен е, защото едва в неделя сколасах да го направя...
Аз го правя като обикновена вита баница, разликата е само в лопуша/лапада.
Виж, бира нямаме, но с айранче върви добре...
А пуснат ли радлера, аз съм първа да си купя и да се запася ..за строежа, най-вече, като някой стар майстор )))))
Яйцата са чисти, леля ти Димитринка ги почиства, преди да ми ги даде. Тя има 60 кокошки и снабдява доста хора в селото...

цитирай
6. vesever - Тони, набери си лопуш, сега му е времето. ...
14.04.2019 21:43
Тони, набери си лопуш, сега му е времето.
Моят спанак е още малък, още няколко седмици и ще мога да бера, и за салатки....
Суров го слагам лопуша, много добре омеква, докато се пече...
Да, вярно, че щафиняк му викаме по нашия край ))))

За сармички е много добра идея, не съм правила, ще взема да си сложа листа и във фризера, да имам за сармички за зимата )))
И при нас е много мокро, а как ме сърбят ръцете за градинката, имам да кося, да плевя...
Но пък, мислех си тази сутрин, когато се събудих с нагласата да се хвърля в градината, че единствено дъждът е в състояние да ме спре и да ме накара да си почивам...може би са нужни и такива моменти, щото имам навика да се форсирам и не мога да се спра )))
А Тали е голям образ, като дете е, редовно ни създава весели моменти)))
Успешна да е седмицата ти, Тони, и да дойде слънцето!
цитирай
7. krassko - Лопуш в София не расте...:)
14.04.2019 22:21
Може да опитам с лапад. Лапада в София расте в магазините... хи хи хи

Имам кори и много яйца... Може да се поглезя за Великден...

Добре че лаптопа е на батерии, че ни спряха тока...И интернета...

Приятна вечер!

ПП. Гришо спечели в Монте Карло...


цитирай
8. emelika - Веси
14.04.2019 22:35
Напълно съм съгласна с теб. Затова бяха и усмивките! Сега му е времето - лапад, спанак, коприва, левурда, киселец, самардала...
цитирай
9. vesever - Краси, мога да ти пратя лопуш, че и ...
14.04.2019 22:46
Краси, мога да ти пратя лопуш, че и коприва, имам колкото искаш и още толкова.
Не знам в София къде може да се намери, има ли въобще по магазините...
Радвам се за Гришо, нали знаеш, че му казвам ангелски човек ))))
Лека вечер :)
цитирай
10. vesever - Елена, радвам се )) Една година по ...
14.04.2019 22:51
Елена, радвам се ))
Една година по Великден се получи спор с една моя съселянка, която се втрещи, че боядисвам яйцата не в определените дни, а в друг ден от същата седмица, който на мен ми е удобен.
И реши, че нямам вяра в Бога.
Опитах да й обясня, че за Бога няма значение в кой ден боядисваме яйца и дали въобще ги боядисваме, че това са човешки идеи, но...някои хора решават, че в това е Бог и то явно им е достатъчно...

цитирай
11. krumbelosvet - И аз
15.04.2019 00:01
И аз мисля, че Бог не се сърди за дреболии, но не е ли хубаво да ни свързват общи ОБИЧАИ? А четвъртък и събота наистина са удобни за целта, да не влизам в подробности.
цитирай
12. planinitenabulgaria - Не са глупави граовците...
15.04.2019 00:05
За да им е здрав генът са си вземали булки трънчанки - хем красиви, здрави, че и работливи. Затова граовците имат самочувствието, че те са истинските перничани. Имат си местни песни, хорА, граовски. Имат си дори ж. п. гара, Бела вОда, но светът не е съвършен - бързите влакове все още я подминават.
В това отношение ние сме по-умни от англичаните, допуснали островно кръвосмешение, довело ги до днешното им уродство.
цитирай
13. vesever - Краси, аз не съм против обичаите, ...
15.04.2019 07:53
Краси, аз не съм против обичаите, просто казвам, че те са измислени от хората и когато хората ги приписват на Бога и смятат, че с това се изчерпва вярата, е жалко, защото реално остават далеч от Бога.
цитирай
14. vesever - Коста, благодаря за комплимент...
15.04.2019 07:58
Коста, благодаря за комплимента)
Едно време много се смяхме с нашите, когато по новините говореха нещо за бЕла вОда и я нарекоха бялата вода)))

Така е, в нашия регион хората са сериозни... А за крепостта на Кракра пернишки знам, че е последната паднала крепост...
Поздрави!
цитирай
15. krumbelosvet - Хората които
15.04.2019 10:29
Хората които с тежък труд и лишения връзват двата края, нямат време и сили да погледнат НАД битовото равнище на битието. И религията им е на битово равнище. Но У ВСИЧКИ НАРОДИ е така, и нямат вина хората. Затова има учители, свещеници, училища и храмове. Иначе, Исус казва да не се молим публично, а като "се затворим във вътрешната стая". И за себе си казва, да не го наричат учител, защото един Бог е учителят. Но не всеки може да се поучи ПРЯКО от най-високия учител...
цитирай
16. nedovolen - Гледам в коментарите са закършени ...
15.04.2019 13:51
Гледам в коментарите са закършени някои теми. Не е лошо да си разкършен, не в краката и снагата, а в главата /към никой нищо/. Всички споменати зелентийки оправят последното.
:)))
цитирай
17. katan - Хубава баничка си спретнала, Вълшебнице!
15.04.2019 14:55
Лопуш, щавел, лапад - мисля, че е едно и също:).
Пост е, но на децата е позволено да не постят. На някои майки също:) - да са живи и здрави!
цитирай
18. vesever - Краси, аз вярвам, че на всеки човек ...
15.04.2019 18:07
Краси, аз вярвам, че на всеки човек Бог е дал възможността да общува с Него, и дори не са нужни духовни учители, религии и т. н.
Религиите също са измислени от хората, с цел манипулация.
Бог не е религия.
Вярвам, че Бог е във всяко човешко сърце, стига човек да не заглушава гласа Му и да не избира злото, а доброто!
Поздрави!
цитирай
19. vesever - Ники, няма лошо, понякога се пол...
15.04.2019 18:08
Ники, няма лошо, понякога се получават дебати на нематериални теми )))
цитирай
20. vesever - Кате, благодаря ти!Да си жива и ...
15.04.2019 18:15
Кате, благодаря ти!
Да си жива и здрава и ти, и близките ти, добрини да ви спохождат!
Прегръдка от мен!
цитирай
21. troia - Веси,
20.04.2019 10:35
не е честно да публикуваш такива вкусни неща, защото някои хора постят. Имам в предвид себе си.:) В момента съм на строг пост и вече всичко ми се прияжда.:))
Майсторка си! Обичам такива зеленийки и стават и за закуска и за обяд и за вечеря.:)
Само не публикувай торта.:)))
цитирай
22. vesever - Кати, права си, не трябва да изку...
20.04.2019 11:26
Кати, права си, не трябва да изкушавам така...
Ами, идната неделя имам рожденичка, но! обещавам да не публикувам тортата!
С този лопушник се вдъхнових, отдавна не бях правила, и като видях колко лопуш е избуял в градинката ми, почувствах благодарност за всички дарове, които имаме от Бога, та реших да го споделя....
Прегръдка съботна от мен, Кати!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vesever
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4060412
Постинги: 1153
Коментари: 13404
Гласове: 16016
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол