Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.05.2018 16:53 - Китайският изтребител Дзян-20 – хронология на разработката и внедряването
Автор: iliaganchev Категория: Новини   
Прочетен: 1765 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Китайският изтребител Дзян-20 – хронология на разработката и внедряването

Пекин, 10.05.2018

          Изтребителят 5-то поколение Ченду J-20 „Черен орел“ (歼击二十型 или -20, Дзян-20) е 4-то поколение по китайската номенклатура, а 5-то по номенклатурата на НАТО. Разработен е от самолетостроителната компания в гр. Ченду.

През 2002 г. „Jane’s Defence Weekly“ съобщава, че самолетостроителната корпорация в Ченду е избрана за основен изпълнител по изследователски и развоен проект на нов изтребител.

През ноември 2009 г. зам.командващият на китайските ВВС потвърждава: „Интензивните научно-изследователски и опитно-конструкторски работи по изтребителя от 5-то поколение продължават“.

В начале ноября 2010 года несколько китайских СМИ утверждали, что первые два планера завершены[13][14].

В края на декември 2010 г. китайските медии съобщават по-подробна информация за „J-XX“ – сега той е наречен J-20, показани са и няколко снимки.

На 11.01.2011 г. изтребителят извършва първия изпитателен полет.

До август 2011 г. са извършени 27 изпитателни полета.

До февруари 2012 г. – 60 изпитателни полета.

През февруари 2014 г. самолетът извършва изпитателен полет с бордови номер „2011“ – конструкцията му сериозно се отличава от предходните летателни прототипи.

На 18.05.2015 г. в. Женмин жибао съобщава, че се провеждат интензивни летни изпитания на прототипи на изтребителя от ново поколение J-20. Прототип с бордови номер 2013 провежда серия от полети с маневриране на ниски височини, които индицират достатъчно висока маневреност на самолета. Заявено е, че Дзян-20 ще влее в експлоатация в състава на ВВС след една или две години.

На 06.08.2015 китайците съобщават, че разработват своя J-20 изключително със собствени сили. Съобщава се, че J-20 е предназначен за уничщожаване на самолети-разузнавачи и въздушни танкери. Следват догадки – тайната е все още в ръцете на самите разработващи. Някои медии предполагат, че самолетът се създава за далечен ракетен удар по разузнавателните самолети и въздушните танкери на авиацията на САЩ. Тези класи самолети са жизнено важни за Пентагона, без тях способността на въоръжените сили н САЩ да водят война в западната част на Тихия океан рязко пада, според самите американци.

          На 1.11.2016 самолетът за пръв път е представен пред публика в рамките на авиокосмическия салон „Airshow China – 2016“.

През декември 2016 г. първите бройки от самолета постъпват в състава на 176-та бригада, която е част от учебно-изпитателния център на ВВС на Китайската народно-освободителна армия.

На 09.02.2018 бе съобщено, че китайските ВВС са приели на въоръжение новия изтребител.

Рано сутринта на 10 май 2018 агенция Нов Китай (Синхуа) съощава, че китайските изтребители J-20 за пръв път са провели тренировка по бойната подготовка над морето. „Това ще помогне на ВВС по-качествено да изпълняват свещенатат мисия за защита на суверенитета, безопасността и териториалната цялост на държаватат. Разработеният от Китай изтребител от 4-то поколение J-20 постъпи на бойно дежурство в подразделенията на ВВС на страната в началото на тази година. След като влязоха в бойно дежурство изтребителите J-20 проведоха съвместно с изтребители J-16 и J-10C военновъздушнитренировки за повишаване на бойната готовност на ВВС на страната. В последните години в съответствие със стратегията за повишаване на бойната готовност във въздушните и небесни войни, а също така способността за атака и отбрана на ВВС на Китай се разработват серия от военни снаряжения с използването на високи и нови технологии.“

ХАРАКТЕРИСТИКИ НА ИЗТРЕБИТЕЛЯ ДЗЯН-20

Руски двигатели за изтребители 4-то поколение АЛ-31ФН; китайците са закупили масово двигатели от тези марки.

Голяма част от тактико-техническите характеристики все още остават в тайна. Ченду J-20 има голям брой подобни или напълно откопирани елементи от руския и все още незавършил изпитанията си самолет МиГ 1.44 и американските изтребители от 5-то поколение F-22 и F-35, например триъгълното крило, подфюзелажните гребени, близкоразположените двигатели. Вертикалното опиране е сходно с това на F-35.

Екипаж: 1 човек, дължина: 20,3 м, размах на крилото: 12,88 м, височина: 4,45 м, площ на крилото: 73 мІ, маса на празен самолет: 17 т.

Максимална полетна маса: 36,3 т., Маса на горивото: 11,1 т.

Двигател: 2 Ч ТРДДФ с тяга 140 кН на форсаж, Shenyang WS-10G (прототип), Saturn AL-31F-M2 (прототип), Xian WS-15 (сериен).

Далечина на полета: 5500 км, боен радиус: 2000 км, практически таван: 20 000 м., максимална скорост: 2 100 км/час.

          Възможни аналози:

F-22, F-35, Shenyang J-31, Су-57, Mitsubishi ATD-X, KAI-X.

 



Тагове:   китай-авиация,


Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: iliaganchev
Категория: Политика
Прочетен: 5304907
Постинги: 4987
Коментари: 877
Гласове: 1355
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930