Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.02.2011 08:11 - Храната на греха (8)
Автор: bven Категория: Поезия   
Прочетен: 5372 Коментари: 8 Гласове:
15


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg


Съществуват 23 различни аминокиселини. Всички те са от значение, иначе нямаше да ги има. Петнадесет от тях организмът сам произвежда, осем трябва да бъдат извлечени от храната. Само тези осем се наричан незаменими и есенциални. Ако ядем редовно плодове, зеленчуци, ядки, семена или кълнове, ние получаваме всички аминокиселини, потребни на тялото ни да образува белтъчините, от които се нуждае... Аминокиселините, които тялото трябва да приема от външни източници, са осем на брой. Всички плодове и зеленчуци, без изключение съдържат повечето от тях, а има и такива, в които се срещат и осемте: морковите, бананите, различните видове зеле, царевицата, краставиците, грахът, картофите, тиквите, сладките картофи, доматите. Ядките, слънчогледът, сусамът, фъстъците и бобовите растения съдържат всички осем. Ще ви бъде интересно да узнаете, че използваемото съдържание на аминокиселини в растенията е много по-високо от това в месните продукти. Нека видим сега какво е количеството на аминокиселините в месните продукти. Една верига може да съдържа произволен брой аминокиселини – между 51 000 и 200 000. При смилането на месни белтъчини веригата трябва да се разпадне и да се свърже наново в човешки белтъчини. Аминокиселините са доста чувствителни. От температурата при готвенето много от тях се разрушават или коагулират, така че тялото изобщо не може да ги използва.32  Тези неизползваеми аминокиселини стават токсични, водят до напълняване, създават излишна работа на тялото и поглъщат енергия. За да бъде извлечена евентуална полза от аминокиселините, месото би трябвало да се консумира сурово, както правят месоядните и всеядните животни.” 33

Освен това “зеленчуковите белтъчини не само са равни по биологична стойност, но дори превъзхождат тези от животински произход. Например протеините в картофите биологично превъзхождат протеините на месото, яйцата или млякото (Институт “Макс Планк”).” 34

Като живи примери за това, че не е нужна изобилстваща на месо диета, за да бъде един народ здрав, мнозина диетолози сочат народи като хунзийците, племето тубу, обитателите на Вилкабамба в Андите и др. Ето какво казва за Хунза35 известният диетолог Пааво Айрола: “Според днешните научни норми и препоръки диетата на хората от Хунза е крайно недостатъчна на белтъчини и дори има недостиг на витамин В12 (в Хунза ядат месо най-много веднъж в месеца). Ако вярваме на днешните ортодоксални специалисти по храненето, народът на Хунза трябва да е измрял още преди 2 000 години, когато те населили тази изолирана речна долина и започнали да ядат бедна на белтъчини храна...Хората на Хунза не само са оцелели, но дори и днес аз не мога да открия отделен случай на белтъчна недостатъчност (квашиокър) или анемия, или нервно израждане, причинено от недостиг на витамин В12 или злокачествено недохранване.

Ние живеем в ера на “високопротеинова” лудост. Някои съвременни специалисти по хранене и лекари, неправилно ръководени от погрешните заключения на учените от 19 век и от тенденциозните изследвания, заплащани от собствениците на месната и млечна индустрия, са ни обработили психически да вярваме, че трябва да ядем “много белтъчини” и то “животински белтъци”...Най-новите доказани факти относно протеина, основани на надеждни и авторитетни научни изследвания от независими източници, такива като института “Макс Планк” в Германия, Руския институт за хранителни изследвания и Международното общество за изследване болестите на цивилизацията и жизнените субстанции, показват:

- че твърде много животински белтъчини в диетата допринасят за такива заболявания като артрит, остеопороза, сърдечни болести и рак. Един от страничните продукти на белтъчния метаболизъм, амонякът, се счита силно канцерогенен

- че твърде много белтъчини могат да причинят умствени разстройства и дори шизофрения” 36

Медицинските изследвания показват, че приемането на по-големи количества протеини е вредно за черния дроб, бъбреците и е предпоставка за много заболявания. В богатите индустриални страни много хора, които консумират големи количества месо, фактически приемат 2 или 3 пъти повече протеини от реално необходимите. Излишъкът, който организмът ни не успява да усвои, се превръща във въглехидрати и складира под формата на мазнини. По тази причина много американци имат наднормено тегло и са предразположени към болести, свързани със затлъстяването - предимно хипертония и сърдечно-съдови заболявания. Харви Дайъмънд: “Свръх- потреблението на белтъчини често се свързва с рак на гърдата, на черния дроб и на пикочния мехур, а също и с увеличаване на случаите на левкемия” 37

В другата крайност е дефицитът на белтъчини - във вестниците понякога четем за недохранени хора в бедните страни, които гладуват и умират от белтъчен недоимък и обвиняваме за това вегетарианското им хранене. Но учените са доказали, че тези хора са недохранени не защото не ядат месо, а защото не ядат достатъчно храна. Диета, включваща само ориз, и то често в оскъдни порции, или само сладки картофи естествено води до непълноценно хранене и ранна смърт. В контраст на това, по всички краища на света могат да се намерят хора вегетарианци, силни, енергични и цъфтящи от здраве, които си набавят необходимите им калории от адекватно разнообразие от зеленчуци, зърнени и бобови храни.



image

 



Гласувай:
15
0



1. mmmmmmmmm - Разнообразието в
22.02.2011 08:22
храненето е в основата на доброто здраве.
Поздрави и хубав ден!:)))
цитирай
2. buditeli - От собствен опит знам,
22.02.2011 09:13
че няма незаменими аминокиселини в месото. От 2 години съм вегетарианкка и през първата година често си правих изследвания, включително и на В12, за да съм сигурна ,че всичко е наред. Сега нямам притеснения, че нещо може да ми липсва. Важно е менюто да съдържа сурови: плодове, зеленчуци, ядки, семена, кълнове, а също и бобови. А защо, станах вегетарианка? За здраве разбира се и има много голям ефект.
Браво Вven, чудесна статия.
цитирай
3. savremennik - Към полезните сведения от постинга ...
22.02.2011 12:07
Към полезните сведения от постинга ще препроръчам и тайните на йогите за здравословно хранене - http://savremennik.blog.bg/technology/2010/08/29/tainite-na-iogite-za-zdravoslovno-hranene.597982
цитирай
4. bven - На 1: mmmmmmmmm, много мъдри думи казваш.
22.02.2011 13:21
Хубаво е да мислим и да живеем по законите на Космоса! Дай Боже да стане за всички така!
Привет от мен!
цитирай
5. bven - На 2: buditeli - собственият опит е безценен дар!
22.02.2011 13:28
Колкото и да чете или слуша човек, когато му се наложи едно изпитание (например да престане с консумирането на месо), отношението се променя. Аз също не консумирам месо и не сум загубила нищо от това! Определено съм по-добре! Особено хипертониците, прекаралите инфаркт (инсулт), ревматизъм и др. могат да правят най-доброто за себе си с подходяща диета. Всеки да реши сам!
Статиите продължават. Ще ми бъде приятно твоето мнение! :)
цитирай
6. bven - На 3: savremennik, благодаря за включването!
22.02.2011 13:31
За йогите няма нужда да говорим - те дават много добър пример на всеки!
Добър и светъл ден!:)
цитирай
7. stela50 - Поздрави за продължението на тази полезна тема , Бвен ...
22.02.2011 15:29
Благодаря за информацията за храните на греха .
Хубава вечер !
цитирай
8. bven - На 7: Много хубави неща още ще научим, Таня!
22.02.2011 18:32
За грешките при храненето :)
Поздрави на всички и хубава вечер!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bven
Категория: Поезия
Прочетен: 10897250
Постинги: 2323
Коментари: 12413
Гласове: 33149
Архив
Календар
«  Май, 2020  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031