Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.07.2020 08:43 - ЕДИН МАЛЪК ПОДАРЪК ЗА ПРОТЕСТИРАЩИТЕ
Автор: bosia Категория: Политика   
Прочетен: 1051 Коментари: 3 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
ЕДНО МОЕ СТАРО ДТИХОТВОРЕНИЕ

Това стихотворение съм писал в Централния софиийски затвор по време на гладна стачка, тъй като лежах повече от два месеца в ГСУ/Главно следствено управление/. След това, без обвинение, ме закараха в ЦСЗ. Там продължи натискът и пълен отказ от изпълнение на малкото ми права, които имах по закон-отказ от среща с адвокат, с близките ми, отказ от кореспонденция и ежедневна разходка на открито. Това ме принуди да обявя гладна стачка. Месец преди това ме бяха закарали в Бобовдол с една измислена минутна присъда за принудително въдворяване за 1,5 г. Делото премина без право на защита и без право на обжалване. Обявих гладна стачка, която продължи 31 дни, когато ме върнаха в Стара Загора и отмениха присъдата ми.
В ЦСЗ гладната ми стачка продължи 23 дни, докато станах 39 кг. Тогава ме качиха на милиционерска кола и ме върнаха отново в Стара Загора, където прокуратурата ми каза, че съм свободен.

   
  ГЛАДНА СТАЧКА   

Тя идва предпоследна. 
След нея е смъртта. 
Със ацетонов дъх 
и дъх на нещо гнило.
Превръща във енергия 
стремежа на плътта, 
за да получи вяра 
във онази страшна сила, 
която в миг разкъсва  
физичните закони,
 
телепортира воля 
със скоростта на мисъл, 
преодолява орбити 
и догми, и канони, 
и стига до човека 
на живот орисан.   

Ний всички сме
във гладна стачка. 
Нима наистина 
не знаете защо и как? 
Огъват се краката ни 
при по-голяма крачка. 
Боли измъченият
от глада гръбнак.
   

Гладът за свобода- 
всеобща гладна стачка. 
Гладът за красота- 
безсрочна гладна стачка. 
Гладът за истина- 
щафетна гладна стачка. 
Гладът за светлина- 
безкрайна гладна стачка.   

Хе, вие, гладните! 
Все още ли очаквате отгоре, 
от тази окопана шайка на баира 
хамбарите със светлина да ви отвори
и 
къшей свобода да ви сервира?   

Днес истината само 
е кръвната ни захар! 
Подкрепящата длан- 
хемоглобин! 
Изчакването- 
това са повече урати! 
Лъжата и страхът- 
билирубин!   

Не идва предпоследна тя. 
Това е мое мнение. 
След общо взето скучния антракт, 
Смъртта е предпоследното явление. 
Безсмъртието е последен акт.  

27-28.04.1989 г.
 Ст. Димитров/Дупница/-Ст. Загора


 ОСВОБОЖДЕНИЕ    


Хей, човече, това е измама, 
Че живееш едва ли не в рай. 
По дискета със чужда програма 
Ти вървиш от начало до край.   

Някой вкарва в тебе до гроба 
Чрез клавишите с лека ръка
Уморения поглед на роба 
и на шията-тежка халка.   

Някой подличко и садистично 
В теб насажда чувство за грях, 
За да станеш послушен, приличен, 
Безгръбначен, треперещ от страх.   

Изхвърли при помията диска! 
На площада излез разярен! 
Дръж се здраво за мен! Аз съм рискът! 
Аз съм волята! Бъдният ден!  

Ще ти дам песен, сили и злоба. 
В идиотския двайсети век 
Да убиеш във себе си роба 
И да станеш свободен човек!   

Август 1989 г. 
Централен софийски затвор  
Подарявам тези мои две стихотворения, писани преди повече от 30 години на младите протестиращи. Ако им харесат, особено второто, могат да си напишат музика и да го направят свой химн.
Нека те решат!



Гласувай:
2



1. kossef - Нямат представа, които лично...
13.07.2020 09:55
не са сърбали попарата на мекеретата от ДС на бившата народна република.
"Изхвърли при помията диска!
На площада излез разярен!
Дръж се здраво за мен! Аз съм рискът!
Аз съм волята! Бъдният ден!"
Разбирам го това от "Тогава". А сега защо с доматите!... Нали ти става ясно, че и този "протест", организиран от мутри срещу мутри, е кьор фошек за истинските възжделения на ограбените българи... Българи и турци пеят българския химн(!?) А зад пеещите турци /"българските" турци/ най-силно пеят ДС библиотекарите, мълчаливият вече Сокол и омайно ревящия. не пеещ, именик на омайното биле -
делянката... Ако те напускат силите, а и мене, поне не мятай илюзии за "нежна" революция с домати и запъртъци. Приветствам те.
цитирай
2. bosia - до Косев
13.07.2020 11:06
Правя го заради младите хора, които преобладават на протеста. Ще се научат да се борят.
цитирай
3. kossef - Младите. може да го усещат,
13.07.2020 13:56
но едва ли могат да конкретизират задкулисието...
Би могъл да им дадеш/предадеш опитността в борбата си. Но съм сигурен, че повече ще им харесат призивите в стиховете ти, не толкова доматите. А би могъл да ги поведеш и в дешифровката на Задкулисието... Но настоящият "бунт" е коьор фишек. На задкулисни мутри срещу мутри.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bosia
Категория: Други
Прочетен: 11735198
Постинги: 3876
Коментари: 10800
Гласове: 7029
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031