2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. varg1
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. deathmetalverses
14. samvoin
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. samvoin
8. bateico
9. mimogarcia
10. getmans1
Водещите архитекти при Луи XIV са Жул Ардуен-Мансар, Луи Льо Во, Клод Перо.
Стилът Луи XIV се дели на: ранен (1643-1661г.), когато има влияние кардинал Мазарини; зрял – (1685-1690г.), когато чуждестранните елементи са елиминирани и трансформирани във френски национален стил; късен – след 1690г. Стилът Луи XIV е истински кралски стил, той е прекалено скъп за имитиране. Луи XIV вярвал, че на краля подобават кралски интериори и особено покровителствал талантливи майстори. Той им урежда работилници и жилища в голямата галерия в Лувъра в знак на привилегия. Тази галерия е била разделена на малки жилища, наети от всички видове майстори, мебелисти, живописци, скулптори. Тези привилегировани майстори живеели там със семействата си.
Залите на Френския Барок са настлани с мозаечен паркет в декоративни геометрични мотиви. Стените се разделят с помощта на пиластри на пана с окачени гоблени. Често се ползва позлата и пищна резба, както огледала в златни рамки. Таваните се делят с гипсови профили на сектори, които се живописват. Конзолни маси и ниски шкафове се поставят до стената. По правило силуетьт им е правоъгълен, но се използват волути и извити детайли. Симетрията е особено важна черта. При мебелите за сядане са типични краката с квадратно сечение, стесняващи се надолу.
При стила Луи XIV главно се използват дървесни видове като абанос, орех, бук. Богато резбованите мебели за седене се правят от по-меки или иглолистни дървесни видове. Орех и дъб главно се ползват за големи таблени шкафове. Струговани столове и маси, както и фурнировани шкафове се изработват главно от орехова дървесина. Типично за стила е използването на красиви мрамори за плотове на маси с позлатена резбована конструкция. Тапицерският текстил е в ярко червено и други наситени цветове в контраст с позлатата и тъмната абаносова дървесина, използвана от Бул. Коприни с бродерии от ориента, кадифета, дамаски, брокати, сатени, тафта. През 1680г. започват да се внасят басми и муселини.
Мебелите са с импозантни размери, с правоъгълен силует, подръчки с едри волути и крака укрепени със стабилни шпросни, облегалката е изцяло тапицирана. Канапето влиза в употреба при Луи XIV. Те се изработват в комплект с тапицирани кресла. XVII век е времето на величествени легла със скъпи, щедро използвани тъкани. Резбованата конструкция на леглото е тежко покрита с драперии, чиято роля е да се запази спящия от течения.
Дневните легла се появяват през 1625г. и се развиват при Луи XIV в различни форми. Масите са масивни, а плотовете им са декорирани с интарзия от дървесина или с инкрустация от костенуркова черупка; често се ползва каменна мозайка или мрамор. Краката, царгите и шпросните обикновено са позлатени. През този период започват да се появяват различни типове маси – за игра на карти, работни маси, тоалетни маси. Писмените маси на Андре-Шарл Бул са особено прочути и забележителни. През епохата често се използват т.нар. bureau semainer, което има общо седем чекмеджета – по едно за всеки ден на седмицата, като за да се образува характерната ниша за колената на седящия, се дублира броят на краката – 8.
Правят се също мебели тип кабинет от абанос, върху позлатен стенд. Кабинетите са по правило инкрустирани с каменни мозайки, метал, костенуркова черупка и апликации от позлатен бронз.
Типично е използването на различни аксесоари в интериора, като пиедестали и стоящи часовници върху камини, кристални полилеи, сгъваеми паравани от коприна, гоблени, огромни огледала с позлатени резбовани рамки. Голямо количество мебели се изработват изцяло от сребро.