Прочетен: 1063 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 04.12.2010 16:58
Анализ на символа на рейки
За да разберем правилно какво означава рейки, трябва да разделим съответния знак на отделни компоненти. От значение е да проследим произхода на начина, по който са написани, и значението на тези аспекти - да погледнем към
* Учителят Мен, известен още с името Мендзъ, е един от най-важните ученици на Конфуций. Живее около 372-289 г.пр.Хр.
II. Енергийната основа на Рейки
техните корени.
Нека най-напред разгледаме символа за ки (ки - съвременният начин на нейното писане).
Рисунка 3 ни разкрива една калиграфия, която играе роля и в други форми на фина енергийна работа, медитация и медицина. Днес терминът ки се използва в Япония в стотици съставни думи. Има дори и речник на ки, в който се изброяват единствено думи и изрази, в които се съдържа тази дума. Наред с всичко останало, хората в Япония включват и следните значения за думата ки: дух, душа, сърце, намерение, настроение, темперамент и/или атмосфера (в смисъла на качество, което заобикаля даден човек, игра или произведение на изкуството или което преобладава в дадено помещение).
В своята първоначална, най-стара форма, горната част, без наклонения кръст означава "облаци". Това може да се интерпретира като вода, която, в духовен аспект, е била трансформирана и се издига до небето. Друго ниво на значението е свързано с "молитвата" (Рис. 4).
По-късно се добавя и знакът за "ориз". Още от древността оризът е основната храна в Китай и символизира качеството на ци, което храни тялото, ума и душата (Рис. 5).
6. Значението на символа на Рейки |
Рисунка 6
Това е една много стара версия на знака за ки (Рис. 6).
В древен Китай съществуват и допълнителни вариантни на йероглифа за ки, които днес почти не се използват. Рисунка 4 се използва като ки в някои варианти и символизира облакоподобна пара. По случайност, тук се открива един интересен паралел с обширното изследване на великия австрийски учен барон фон Райхенбах. През XIX век той провежда многобройни експерименти със средно надарени хора, посветени на възприемането на различни форми на жизнената енергия, която той нарича "од". Открива, че много често тази сила се възприема като фина мъгла. Английските медиуми също съобщават за подобни наблюдения. Този древен начин за изписване на символа на ки, по своята същност, изобразява нещо духовно и енергийно, нещо абстрактно, което е отделено от материалното ниво, излъчва във формата на поле и се издига до небето или поражда творческа сила.
Както всички знаем, издигащата се от земята пара довежда до образуването на облаци, които падат като дъжд. Дъждът се връща на земята - материалната сфера - за да я подхранва. Връзката на значението на знака с молитвата, ритуала и магическите действия се открива лесно.
Едно изказване от класическия китайски трактат Лей-дзъ, писан в периода Воюващи царства (475-221 г.пр.Хр.), дава ценна информация относно значението на символа на жизнената сила: "...духовното е част от небето. Физическото е част от земята. Това, което принадлежи на небето, е чисто и бързо. Това, което принадлежи на земята, е мътно и лепкаво. Когато духът напусне формата, и двете се връщат към истинската си природа."10
Това означава, че животът свършва, когато душата, принадлежаща на небето, същността на духовната природа на човека, се отдели от своята материална форма - тялото. От друга страна, съществува и едно не толкова драстично преживяване, споменато по-горе. Според него частите на душата могат да се издигнат до небето като пара, която е освободена от оковите на своята материална връзка с помощта на топлината на слънцето. Може да се издигне от земята до ярките небесни простори - до своето начало - за да потърси съвет и да се обнови от извора на живота. След това ще се почувства укрепена и заредена с повече сила, за да действа, в съответствие с желанието на творческата сила, и да оформи и обнови живота на материално ниво по един духовен начин.
Условията, които са необходими за това, са описани в една друга китайска книга на мъдростта, Идзин (Книга за промените*), в Глава 11, озаглавена "Мир". В тях влизат поставянето на женското, материалното ин над мъжкото, духовното ян, с цел образуване на нов жизнен процес. Преведено на езика на практиката, това означава, че духовните възприятия и преживявания трябва безусловно да се превърнат в нещо, от което има полза в ежедневния живот и тялото, с неговите желания, емоции и чувства, трябва да се превърне в храм на съзидателната сила. Едва след това може да се роди божественото, съдържащо се в човека. Това, по съ-
Вж. Идзин. Класическа китайски книга на промените, изд. Шамбала; Идзин - гадаене с монети, изд. Шамбала. Бел.ред.
щество, е основата на индийската тантра - изкуството и науката за използването на чувствеността и способността на тялото да изпитва удоволствие за целите на духовните преживявания и индивидуалното развитие.
Противоположното на описаното в предходния параграф може да се намери в Глава 12 на Идзин, "Застой". Символично той е изобразен с поставянето на мъжкия ян над материалния, женски ин. Двете начала престават да са в отношение едно към друго, тъй като естествената посока на движението на ян е нагоре, към небето, а естествената посока на движението на ин е надолу, към земята. От гледна точка на практиката това означава, че духовните преживявания и възприятия се разглеждат като цел сами по себе си и грижливо се разграничават от ежедневния живот и едновременно с това енергиите и желанията на тялото са оставени без връзка с духовните цели. Това може да се разгледа като цел сама по себе си.
Ето пример за подобна ситуация. Връзката между един мъж и една жена може да бъде форма на духовен път и за двамата, когато мъжът се стреми да осъзнае, приеме и живее с божественото в себе си, почитайки и обичайки жена си като богиня, а тя, на свой ред, се стреми да осъзнае, приеме и живее с божественото в себе си, почитайки и обичайки своя съпруг като бог. Това е мирът (описан в Глава 11 на Идзин), който позволява на всяко нещо да процъфтява в любов и радост. От подобна двойка той се излъчва под формата на една приятна сила, която е превърнала свещения брак в свой жизнен принцип. Но ако връзката съществува по начин, при
* Вж. Тантра, изкуството на сексуалния екстаз - Марго Ананд, изд. Шамбала; Скъпоценност в Лотоса - Бодхи Авинаша, изд. Шамбала; Есенцията на тантра - Кенет Р. Стъбс, изд. Шамбала; Възгледът на тантра, том 1-2 - Ошо, изд. Шамбала; Тантра, висшето разбиране -Ошо, изд. Шамбала; Книга на тайните, том 1-5 - Ошо, изд. Одисеи. Бел.ред.
2. Умма: Дали да се имунизирам
3. коледна приказка
4. Кръстова гора
5. Дивна8: Без извинение, г-н премиер!
6. истинската история на българите и александър
7. трите колена на българския род
8. мудри на новото време
9. подкрепете бъдещето на децата ни!
10. Българите от Казан - да вземем пример!
11. Българите са в сърцето на велика цивилизация!
12. Кармичната мисия на рода Дуло
13. Тайната на свещения български език
14. свещена българска земя
15. истинската българска история
16. ти си чудесна!
17. 10 знака, че вече сте с пробудено съзнание
18. Българите - богосъздаденият народ
19. златото на българите
20. тайните строители на българия
21. българското първо началие на Човечеството
22. ал джазира за българската земя
23. СВЕЩЕНОТО ПОЗНАНИЕ НА КАТАРА
24. и ще се разбере кои са българите!
25. защо сме още по-бедни?
26. България е най-древната държава